vrijdag 3 juni 2011

Leuke TV serie over vroeger tijden

03/06/2011
De tv serie is bedoeld voor kinderen, maar ik vind hem ook heel leuk. Het gaat over hoe mensen in Nederland vanaf 1910 leefden. Een gezin van nu met drie kinderen en de grootouders gaat de uitdaging aan om een tijdje net zo te leven als mensen rond 1910, in de crisistijd en later. Iedereen levert alle verworvenheden van de moderne tijd in: laptops, mobieltjes, Ipods. In het begin van de vorige eeuw was het voor de gewone (= arme) mensen heel primitief, er was geen gas om op te koken en voor verwarming, geen elektriciteit, geen waterleiding. Zelfs WC-papier ontbreekt. Mensen moesten zich in de tobbe wassen, allemaal in hetzelfde badwater. Zuinig was het wel ;-)
Het programma heet: Mooi was die tijd.
Je kunt de serie bekijken op Uitzending gemist.
Tot eerste Pinksterdag ben ik op reis. Misschien kan ik mijn blogje zo lang niet missen en blog ik nog wat vanaf een Spaanse computer? Wie weet! Jullie merken het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.