dinsdag 10 april 2012

Dag monitor!

De monitor van mijn computer was stuk. Ik heb 3,5 jaar geleden wel een nieuwe computer gekocht, maar de oude monitor was nog zo goed, ik dacht die kan nog wel even mee. Dat was ook zo, maar sinds kort waren de letters ineens erg slecht te lezen. Dochter en ik dachten eerst nog even dat het aan onze ogen lag. Ik had net heel veel last van hooikoorts, tranende en jeukende ogen en ik was net gestart met medicijnen. Misschien gaven die bijwerkingen?
Een bevriende ICT-er (handig om zo iemand in je vriendenkring te hebben!) constateerde dat ik toch echt beter een nieuwe monitor kon kopen. Ik kreeg er adviezen bij. Het advies heb ik opgevolgd. Hij heeft voor mij een monitor besteld bij het bedrijf waar hij altijd zaken mee doet en nu heb ik ook zo'n flitsend beeldscherm. Ik ben ineens helemaal 2012! Weg oude knol 19 inch met beeldbuis, welkom nieuw schermpje.

10 opmerkingen:

  1. Vrienden hebben en vrienden maken, familie, zij helpen jou vooruit en jij helpt hen vooruit.
    Geweldig toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, heul plezierig zo'n groot, helder beeld!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal wel heel prettig kijken en lezen nu! Zo'n plat groot scherm is toch wel heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ten opzichte van een oude beeldbuis monitor scheelt het ook nog aardig in het stroomverbruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg, hopelijk heb je er veel plezier van! En misschien scheelt het inderdaad ook nog mooi in je energieverbruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn complete compu was ook "overleden". Het scherm was nog wel goed, ik had al een platte. Maar toch maar de knoop doorgehakt en een laptop. Wel met nummeriek gedeelte. Ik ben nog steeds erg blij hiermee. Want het stroomverbuik van dit speeltje ligt erg veel lager. Terwijl ik 's morgens de laptop open en 's avonds voor het naar bed gaan pas weer uit doe.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je harde schijf verwijderen en vernietigen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @anoniem: Dat lijkt me nogal een absurd advies voor mij! Mijn computer doet het nog prima.
      Of is dit advies bedoeld aan Gerrie? Het is inderdaad wel handig om te zorgen dat je privégegevens niet op straat liggen!

      Verwijderen
    2. sorry dat ik het verkeerd geschreven heb. Maar ik heb van iemand die mijn nieuwe monitor heeft geleverd dat het beter is om in de oude monitor de harde schijf te verwijderen voor men hem naar het containerpark doet. Er staat van alles op wat voor sommige mensen met slechte bedoelingen bruikbaar is. Dit advies is niet voor Gerrie maar voor iedereen die zijn oude monitor weg doet.

      Verwijderen
  8. In een monitor zit normaal gesproken geen harde schijf!
    Tenzij het ene complete set is waar dus alles in een is gebouwd dan zit dus computer en monitor in elkaar gebouwd dan wel maar anders zul je echt geen harde schijf erin vinden.

    Mooi monitor heb je nu, veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.