maandag 6 augustus 2012

Verkiezingen 12 september

Ik had me opgegeven voor werken op een stembureau tijdens de verkiezingen. Ik heb bericht gehad dat mijn aanbod geaccepteerd is! Wat het vreemde is, is dat nergens in de mail of in de brief staat wat de vergoeding is voor dit klusje. Gewoon helemaal niet! Ik heb tot nog toe aangenomen dat ik met deze klus hetzelfde verdien als voorgaande keren, maar dat weet ik helemaal niet zeker! Ik kan er op de site van de gemeente Groningen niets over vinden.

De vorige keren was er een verplicht dagdeel cursus aan verbonden, ook hiervoor was een vergoeding.
De vergoeding voor deze cursus was 20 euro.
De vergoeding voor het werken op de verkiezingsdag - van 7.00 - 24.00 uur, was 150 euro.

Nu heb in plaats van de scholing een verplichte internetscholing gevolgd. Die moest ik afsluiten met een toets. Op deze toets haalde ik 96 van de 100 punten. Ik heb de toets dus tot mijn tevredenheid met glans gehaald. Of ik een vergoeding krijg voor het met goed gevolg doen van deze internetcursus? Ik zou het echt niet weten. Misschien is de internetscholing een verkapte bezuiniging. Gratis koffie en koek zaten er in ieder geval niet bij en er hoefde ook geen ruimte gehuurd te worden.

Misschien ontvang ik dit jaar maar 150 euro bruto. Net als andere jaren zal er wel een gratis lunchpakket en gratis koffie bij geleverd worden.

Ik heb nog eens even wat gestruind op internet, er zijn grote verschillen in betaling:
De Wolden (een gemeente in zuidelijk Drenthe) - 50 euro
Tytjerksteradiel (Friesland) - 99 euro
Noordoostpolder - 50 euro + 50 euro voor een vereniging naar keuze
Raalte (Overijssel) 150 euro
Tholen (Zeeland) - 0 euro voor jezelf + 100 euro voor de vereniging waarvan jij een afgevaardigde bent
Rotterdam - 175 euro voor de hele dag
Nijmegen - 175 euro voor de hele dag, waarvan 35 euro netto.

5 opmerkingen:

  1. Wel stoer om een dagje op een stembureau te werken! Ik heb trouwens je actiecode gebruikt voor een Genoeg-abonnement, maar kreeg geen korting

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit 12 september ook op het stemburau, ik ontvang daarvoor 15 euro voor de instructie en 120 euro voor de dag zelf dus dat is prima en daarbij vind ik het ook leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb voorheen ook op het stembureau gezeten en kreeg daar EUR 150,00 netto voor. Omdat ik geen vrije dag hoefde te nemen was het een leuk extraatje. Je kreeg drie keer eten en tussendoor nog koffie, thee en fris. Gek genoeg kunnen ze in ons dorp maar moeilijk mensen vinden voor het stembureau. Nu de stemmen weer geteld moeten worden ben ik afgehaakt. Vorige keer hebben ze tot diep in de nacht moeten (her)tellen. Daar heb ik geen zin in.
    Het is wel een leuke ervaring en het was meestal een gezellige dag. Groetjes Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! Maar ik geloof dat ik wel nog even zou vragen wat je ervoor krijgt, straks is de vergoeding helemaal geschrapt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel goede suggestie. Ik ga mailen met het verkiezingsbureau. Kan ik gelijk informeren wanneer bekend is bij welk stembureau ik geplaatst ben.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.