Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

dinsdag 25 juni 2013

Bespaartip: de reclamecheque

Als bij AH een artikel in de bonusaanbieding uitverkocht is, dan kun je bij de klantenservice een reclamecheque vragen. Voor mij was de drempel blijkbaar hoog, want ik had het nog nooit gedaan.

Tot in de afgelopen week.

Er waren 2 artikelen die 50% goedkoper waren en die ik eigenlijk toch graag wilde hebben uitverkocht. Volgens een medewerker in de winkel zou later in de middag de voorraad weer aangevuld worden, maar op dat moment waren beide artikelen er niet meer.
Ik heb voor het eerst de stoute schoenen aangetrokken en naar cheques gevraagd. Ik trof een allervriendelijkste medewerker die voor mij de cheques uitschreef en vertelde hoe het werkte. De cheques zijn een hele week geldig en tijdens die week kun je alsnog de artikelen kopen voor de reclameprijs. En gistermiddag was het zo ver. Ik was in het andere filiaal, maar beide filialen zijn van dezelfde familie en daarom kon ik op mijn papiertje ook daar de bonusartikelen kopen. Dat heb ik eerst wel even nagevraagd bij de balie. Het zou vervelend zijn om er bij de kassa achter te komen dat de aankoop niet door kon gaan.
Nu ik het 1 keer gedaan heb, durf ik het de volgende keer nog wel een keer.

11 opmerkingen:

  1. Helaas zijn er ook filialen die steeds beweren dat deze cheques niet bestaan. Aan het begin van de week geven ze ze niet want er zal nog aangevuld worden. Dat ik geen zin om meerdere keren er voor terug te komen maakt ze niet uit. uiteindelijk is het me een keer gelukt om een cheque te laten uitschrijven voor een wijn die ze wel degelijk normaal in het assortiment hadden, maar die hele week niet. De week erop moest ik er weer een paar keer voor terugkomen, maar uiteindelijk stond het weer in de schappen. Door een fout bij het uitschrijven van de cheque en een verkeerde interpretatie van de cheque door het kassameisje, werd de korting veel groter. Doordat ook nog eens de 6de fles voor het volle bedrag van de rekening werd gehaald, had ik de wijn uiteindelijk nagenoeg gratis. Dan begrijp ik wel dat ze het liever niet doen.
    Een klacht indienen heeft geen zin want dan krijg je een berichtje dat je contact moet opnemen met betreffende filiaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wist ik niet. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak er ook wel eens gebruik van maar alleen voor producten die ik echt heel graag wil hebben. Ik doe boodschappen bij een AH XL (omdat het toevallig het meest dichtbij is) en ik maak nog wel eens mee dat als ik de bon wil inwisselen het product (weer) niet te krijgen is. Ook hier hebben we een hele vriendelijke baliemedewerker (die er vaak is als ik boodschappen doe) en hij vertelde mij dat je de bon soms ook nog kan laten verlengen! Daar ben ik soms heel blij mee want buiten dat ik er een hekel aan heb, ben ik ook niet altijd in de gelegenheid om meerdere keren in de week te komen kijken of er weer voorraad is. Dus nog een weekje extra de kans om toch het product nog met korting te kopen vind ik dan echt service!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anoniem: ik was er op zaterdag.
      @Lily: De medewerker aan de servicebalie vertelde inderdaad dat ik de bon kan laten verlengen als in de volgende week het product nog steeds niet aanwezig is.

      Verwijderen
  4. Tiens, ik wist niet dat er sommige winkels een reclamecheque geven waarmee je een uitverkocht artikel uit een aanbieding 'later' alsnog tegen de reclameprijs kan aankopen... Ik heb ook al meerdere keren voorgehad dat een reclameartikel niet meer voorradig was en kreeg elke keer de uitleg dat de reclame slechts geldig was tot de voorraad artikels uitverkocht was.liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik baal meestal als iets op is, maar heb ook nog nooit de moeite genomen eigenlijk om een tegoedbon of iets dergelijks te vragen. Toch maar eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vraag ook altijd om de reclame cheque en krijg deze altijd zonder problemen. Afgelopen april (de oranjetompoucen) waren steeds op ipv oranje kreeg ik roze tompoucen voor een hele schappelijke prijs. Ik mocht wel een reclamecheque maar ik had gezegd dat ik met de Kroningsdag tompoucen wilde eten en niet de week erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maak hier al langer gebruik van. Zeker met maar beperkt houdbare produkten vraag ik vaak nog een cheque aan voor de week erop. Zo kan ik er twee keer gebruik van maken.

    Bij sommige winkels moet je wat langer zeuren om zo'n cheque, maar de meeste supermarkten heben deze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik naar een cheque vraag dan wordt er wel altijd even gecontroleerd of er niets meer in het schap staat en of er geen voorraad meer is achter.(Dat is eigenlijk ook extra service.) Dus ik denk dat ik hier niet een cheque voor de week erna zou krijgen als er op dat moment gewoon voorraad is...
      Zo heel gek vind ik dat ook niet, op die manier de aanbiedingsperiode rekken om er vaker gebruik van te kunnen maken voelt voor mij persoonlijk ook als niet helemaal correct. Maar daarin maakt ieder natuurlijk zijn eigen afweging.

      Groetjes Lily

      Verwijderen
    2. In mijn geval had ik dus eerst aan de medewerker in de winkel gevraagd of er nog voorraad was. Ze ging met een apparaatje de voorraad na en ze concludeerde dat alles inderdaad op was. Ik wilde het liefst afgelopen zaterdag de aanbiedingen hebben, maar dat ging dus niet. Ik vraag voortaan vaker cheques, maar alleen als ik de spullen echt wil hebben.

      Verwijderen