Vorige week donderdag heb ik tot heel laat gewerkt. Voor mijn doen dan, normaal ben ik om 4 uur vrij en op die dag werd ik om 7 uur 's avonds thuis gebracht door een collega. Ik had op mijn werk al geborreld met stukken bloemkool, winterwortel, paprika etc. met sausjes, mijn groenten had ik wel ongeveer binnen voor die dag. Dus ik dacht lekker makkelijk te doen en een blik erwtensoep open te ritsen. Opgewarmd bleek de snert echt niet lekker, er zat zelfs een beetje een vissmaak aan en dat past bij vissoep, maar niet bij snert. Ik heb er niet veel van gegeten en de volgende dag als warme lunch nogmaals geprobeerd. Brr, zo smerig dat ik de rest heb weggegooid, gewoon door de wc. Dat doe ik zelden, maar nu dus wel.
Nog nooit eerder heb ik geklaagd, maar nu ben ik gaan klagen bij deze multinational. Gisteren kreeg ik bericht dat ik mijn geld terug kon krijgen. Ik moest met een speciale code inloggen in een programma, daar moest ik wat gegevens invullen en dan kreeg ik binnen 3 weken mijn geld terug. Nou, dat is mooi! Dacht ik............
Maar bij het invoeren van mijn bankrekeningnummer kreeg ik steeds dezelfde melding: Enkele velden zijn niet of niet goed ingevuld. Ik begon met mijn volledige bankrekeningnummer, met IBAN code. Officieel is de IBAN nog niet ingevoerd, of in ieder geval uitgesteld. Zonder IBAN dan misschien? Nee, dat werkte ook niet. Normaal gesproken zitten er 4 spaties in het IBAN rekeningnummer, eentje na het controlegetal, eentje na de lettercode van de bank, eentje na 4 cijfers, eentje na nog weer vier cijfers. Zonder spaties dan misschien? Nee, dat werkte ook niet. Zo hier en daar een spatie en op andere plekken niet? Zo zijn er wel héél veel combi's mogelijk, heb ik ontdekt. Niets lukte.
Toen nog een aller, allerlaatste keer geprobeerd met het kale rekeningnummer en zonder 0 er voor. En raad eens? Een negencijferig bankrekeningnummer zonder IBAN pakte die wel! Ik viel bijna van mijn stoel! Zo moet je wel héél erg graag het geld van 1 blik soep terug willen. Ik weet dat ik een doorzetter ben, en dat bleek ook nu weer!
Ik had intussen al bij de multinational geklaagd dat ik niet door het programma kwam.
Mijn advies aan de multinational U.: zet in het programma aanwijzingen over het rekeningnummer, dat je een rekeningnummer zonder IBAN en zonder 0 ervoor moet opgeven.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
vrijdag 21 februari 2014
Klagen helpt?
Labels:
Consumentenzaken,
Eten
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Kennelijk zijn ze bij Unoks nog niet helemaal klaar voor de IBAN. Maar het zou wel handig zijn als ze er bij zouden zetten welk rekeningnummer je in moet voeren. Gewoon niet meer bliksoep kopen, lijkt mij!
BeantwoordenVerwijderenIk ben nog niet echt gewend aan IBAN, dus waarschijnlijk had ik meteen goed gezeten ;-) Maar wel fijn dat je je geld terug krijgt voor dit spul dan, zeker als het niet te eten was!
BeantwoordenVerwijderenJa ik ook ;) als het korte nummer niet volstaat ga ik eens voor het lange zitten. Maar fijn dat je je geld terugkrijgt!
VerwijderenJa heb ik ook al ergens gehad, gewoon mijn oude nummer invullen. Dat doe ik bij mijn bank ook en die maakt er een Ibannummer van.
BeantwoordenVerwijderenEn dan te bedenken dat alle bedrijven op 1 januari klaar hadden moeten zijn.
BeantwoordenVerwijderenIk kon naar twee bedrijven geen geld overmaken, wat ik ook invulde. De bank gebeld, was een bekend probleem van die bedrijven. Bizar dat niemand van de bank dan die bedrijven even belt en zeg dat ze het meteen goed moeten regelen...Ik heb een mail gestuurd dat ik wel overmaak zodra zij hun rekeningen in orde hebben.
Groet,Greet
Dezelfde ervaring met de erwtensoep gehad, dat dus niet meer. Voortaan liever van de Lidl!
BeantwoordenVerwijderen