zondag 17 augustus 2014

Terugbetalen belastingdienst

Het blijkt dat ik in 2013 te veel zorgtoeslag heb ontvangen, namelijk per maand €4,5833333 te veel. In totaal 55 euro.
Nu moet ik dit uiterlijk begin september terugbetalen. Ik heb het bedrag al klaargezet. Dat vind ik een van de handige aspecten van internetbankieren. Als je een rekening krijgt, dan kun je het meteen inplannen en er voor zorgen dat het op tijd betaald wordt. Eventueel, als ik denk dat door de afschrijving mijn saldo te laag wordt, dan zet ik ook al vast een zelfde bedrag vanaf mijn spaarrekening op mijn betaalrekening.
Ik doe dit al jaren zo. Zo vergeet ik niets en zijn rekeningen tijdig, maar ook weer niet te vroeg, betaald. Ik kan de aanslag opbergen, want het is door mij afgehandeld. De betaling komt nog, maar daar hoef ik niets meer voor te doen, die is al klaargezet en door spaargeld gewaarborgd.
Zo krijg ik geen betalingsachterstanden, betalingsherinneringen of aanmaningen.
Hoe doe jij dit?

20 opmerkingen:

  1. mits ikhet niet vergeet..(post komt overdag binnen dan druk met de kids..) dan doe ik het precies zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms plan ik het in, maar ik betaal het ook vaak meteen, want ik heb best al een aantal keer gehad dat ik het heb ingepland, het vergeet en er vervolgens toch iets mis blijkt te gaan met het inplannen, waardoor ik dan wel een herinnering krijg. Dus als het om niet te grote bedragen gaat, dan doe ik het meteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik doe het net zo. gezina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies zo, ik houd het ook nog in een budget excel bestand bij zodat ik weet wanneer er iets af gaat en of er dan ruimte is voor wat anders (kleding - eten halen - schoenen etc) of ruimte om (extra) te sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou met alle uitgaven die planbaar zijn rekening. Dus in principe betaal ik direct. Dan kan ik het niet vergeten.
    Hoewel ik zelden een rekening vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles wordt bij mij automatisch afgeschreven en als ik belastingaanslagen of een enkele keer een factuur krijg, betaal ik deze gelijk met de app van de Rabobank op mijn telefoon. Voor mij is dat het makkelijkste. Ik heb nooit aanmaningen of herinneringen daardoor. Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zeer stipt wat betreft 'papierwerk' en betalingen. Overschrijvingen die per post toekomen, controleer ik eerst op de uiterste betaaldatum en omcirkel die. Eens per week voer ik die betalingen dan in met memodatum via ebanking. De te betalen bedragen noteer ik op een blaadje waarop ik ook elke betaling bij aankopen noteer en dan het saldo maak. Ik heb, in de 31 jaar dat ik het geld beheer, nog geen enkele aanmaning of betalingsherinnering gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe het net als jij maar dan via de app op mijn telefoon
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik betaal meteen. Dat werkt voor mij het best en dan neem ik het feit dat ik wat te vroeg heb betaald op de koop toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gewoon laten liggen en wachten op de aanmaning, die bedrijven/belastingdienst hebben toch geld zat en kunnen wel wachten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de eerste aanmaning meestal niet, volgens mij.
      Dan staat in die aanmaan-brief dus wel,
      wat je extra gaat betalen bij de tweede aanmaning.
      Zelf heb ik nog geen internet-bankieren. Ik doe alles nog op papier, maar op tijd; ben daar ook stipt in.

      Verwijderen
    2. nee geen extra kosten bij een herinnering, iedereen kan immers iets vergeten te betalen

      Verwijderen
    3. Sorry maar dat is ronduit asociaal.
      Als het loon of uitkering een dag later dan gepland binnen komt, is Leiden in last.

      Verwijderen
  11. Ik betaal eigenlijk direct. Niet inplannen, maar gewoon direct. Hoef ik er ook niet meer over na te denken. Hou niet van schulden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die niet aan internetbankieren doet.
    Ik betaal wel alles gelijk .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik plan alles netjes in. Ik heb een Excel sheet, daar staat alles per maand in. De betaling wordt dan ook ingepland en bij het internetbankieren een aantal dagen van te voren klaargezet. Als er iets is betaald wordt de betaaldatum ook in het excel sheet ingevoerd. Ik weet dus precies op welke datum wat is afgeschreven. Makkelijk voor het jaar erna. Dan maak ik een nieuw overzicht en weet ik welke kosten ik kan verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het ongeveer op de zelfde manier dat is makkelijk om later makkelijk dingen terug te vinden

      Verwijderen
  14. Een paar maanden geleden kreeg ik van het CAK een aanmaning. Ik heb hen daarover gebeld en gevraagd of de rekening werkelijk verzonden was. Jaha... Ik heb direct betaald en wat schetst mijn verbazing? De betreffende rekening kwam drie dagen daarna in mijn brievenbus. Ik heb dus een keer een aanmaning gehad..........

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.