vrijdag 28 november 2014

Geld op?

Misschien is het binnenkort zo ver: je wilt geld pinnen bij een flappentap (geldautomaat) en het geld is op! De geldautomaat is leeg omdat er een conflict is tussen banken en het bedrijf dat zorgt voor het vullen van de geldautomaat. Door dat conflict gaat het bedrijf mensen ontslaan en die willen nu dus gaan staken. Snap ik, het is geen pretje om op zo'n geldwagen te rijden, overvallen op geldtransporten komen regelmatig voor, maar je hebt in ieder geval werk, werkloos is nog minder dan werken.
Citaat: ,,Geldlopers van Brink's zijn bij overvallen in brand gestoken of met AK-47's beschoten, het is toch heel zuur dat de banken die mensen nu zo aan de kant zetten.''
van het world wide web
Omdat ik graag wekelijks een beetje geld pin voor mijn contante uitgaven, vind ik het heel vervelend dat ik misschien binnenkort voor een lege geldautomaat sta. Wat gebeurt er als ik opdracht geef om 50 euro uit te spugen, maar het apparaat heeft het niet? Gaat het geld dan wel van mijn rekening af?

9 opmerkingen:

  1. Nee hoor, hij geeft dan volgensmij buiten gebruik aan gr sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vast niet, dat kunnen ze niet maken :)

    Ik ben blij dat ik alles pin, dat scheelt weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit een lege pin-automaat meegemaakt? dan krijg je idd een buiten gebruik logo te zien en kun je je pas niet eens in de automaat doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat denk ik ook dat er al een melding op het scherm staat.
    Waarom denk je eigenlijk dat het wel zou zijn afgeschreven, vind dat helemaal geen gedachte die bij jou zou opkomen, je weet zoveel van geldzaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb het een paar jaar geleden gehad dat ik alleen een klein bedrag kon pinnen, kreeg allemaal briefjes van 10 euro. De persoon na mij had helemaal geen geld meer, de pinautomaat ging op storing.

    Ik pin tegenwoordig alleen voor boodschappen op de markt. De marktkooplui hebben geen pinmogelijkheid, dat wordt ook erg lastig voor hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor situaties,dat je niet kunt pinnen heb ik altijd een "noodbedrag"thuis in de kluis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, hier ook noodgeld. Zeker met dagen dat mensen hun grote weekboodschappen doen of kerstboodschappen, heb ik dat ook bij me, want de pinautomaten in de winkel gaan dan ook vaak op storing. Geen zin om dan zonder boodschapje weg te moeten.
    Overigens pin ik elke maand mijn huishoudgeld van de pinautomaat en verdeel dat in weekbedragen. Ik doe weinig met de pin omdat ik dan snel het overzicht kwijtraak.

    groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, kunnen jullie niet pinnen in de winkel? Hier in Belgie gaan we dan in de supermarkt iets kleins kopen en dan vragen we bv. 50 euro bij. Winkels doen dat graag, zo hebben ze minder cash in huis= veiliger,groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik pin bijna alle aankopen en heb ik contant nodig voor bv. kapper waar ik niet kan pinnen, dan vraag ik in de supermarkt of ik een x-bedrag extra mag pinnen. Dat mag altijd. Groot voordeel vind ik dat ik niet nog eens extra naar de pinautomaat hoef en de kans op skimmen / bestolen worden is ook kleiner.

    Ben een keer bij de pinautomaat geskimd, gelukkig geen geld van de rekening, maar ik kon de pas een paar dagen niet gebruiken en dat is erg vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.