zondag 4 januari 2015

Slechte financiële service

Gisteren had ik het over de slechte service van de Direktbank bij het hypotheekaflossen, maar Zilveren Kruis Achmea kan er ook wat van.

Op 21 november ontving ik via de mail een nota van de pedicure. Ik heb de volgende dag geprobeerd deze nota te declareren. Er was een storing: probeer later nog eens. Ik heb het later die dag nog eens geprobeerd en vervolgens ben ik de nota een aantal weken vergeten. Totdat ik dacht: waar blijft dat geld eigenlijk? Toen ik keek bij de declaraties, ontdekte ik dat ik de nota niet gedeclareerd had. Dus dat heb ik vanaf 22 december iedere dag een aantal keren geprobeerd. Steeds kreeg ik weer diezelfde foutmelding.

Onze excuses, er is een storing
Mijn Zilveren Kruis is op dit moment niet bereikbaar. Onze excuses hiervoor.
Probeert u het later nog eens, of neemt u contact op met onze klantenservice.
U kunt ons op werkdagen van 08:00 - 18:00 uur bereiken via 071 – 7510052 (lokaal tarief). 


Toen heb ik de live chat functie gestart en heb ik gemeld dat ik geen declaratie kon uploaden. Advies: stuur per post of via de app. Ik wil gewoon een document uploaden en net andere dingen doen, wat is het probleem? Er blijkt een storing te zijn en men wist niet hoe lang het kon duren.

De app kun je alleen gebruiken op een mobiele telefoon met internet en ik heb geen telefoon met internet.
Misschien moet ik de pedicure toch maar om een papieren rekening vragen en die alsnog inzenden?
Of het er op wagen en het bestand afdrukken en dat inzenden? Er werd altijd heel duidelijk aangegeven dat ik alleen de originele nota's mocht inzenden en geen kopieën.  Misschien moet ik een kleurenafdruk maken, dan lijkt het redelijk echt.
Maar in feite wil ik gewoon nota's kunnen uploaden via de site en wil ik geen gedoe.

Naar aanleiding van de reactie van Bloem heb ik een mail gestuurd naar de zorgverzekeraar en de nota als bijlage meegestuurd. Ik ben benieuwd naar de reactie. 

7 opmerkingen:

  1. Ik kan gewoon declareren, niets aan de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een PDF bestand, zou het daar aan liggen? Ik vraag de pedicure wel of ze alsnog een papieren nota voor mij wil maken, dan gaat die op de ouderwetse manier met de post mee.

      Verwijderen
    2. Het ging vanaf september 2013 altijd goed, dat declareren met ingescande nota's in PDF formaat. Nu heb ik voor het eerst geen papieren nota gevraagd en dan gaat het direct fout. Toch raar!

      Verwijderen
    3. Ik declareer ook per PDF. Probeer het nog eens een keer.
      Nu is alle drukte daar wel voorbij.

      Verwijderen
    4. Die digiD wil wel, daar ligt het niet aan, maar het uploaden van een nota wil niet.
      Dan krijg ik een foutmelding.

      Verwijderen
  2. Ik weet niet wat in dit geval het verstandigst is. Ik heb altijd de apieen nota's bij mijn zorgverzekering ingestuurd, wel vooraf een copie gemaakt zodat ik wel bewijs en iets in handen had als er iets niet goed ging.
    in het algemeen ging het goed behalve bij nota's bij mijn tweelingdochters ging heel vaak verkeerd. De ene voorletter staat n.l. eerder in het alfabet dan de andere en staandaard werd alles op de eerste verhaald.
    Dit tegen gegaan om op elke nota te vermelden:Let op: B heeft een tweelingzus A. Dus op dezelfde datum geboren! Dit geheel accentureren met een fluoriserende stift.
    Dit werkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.