vrijdag 24 juli 2015

Gratis boeken lezen

Nu het vakantie is lees ik graag en véél.
Ik ben blij met mijn e-reader en de flexpas bij de bibliotheek. Ik mag gratis lid zijn als ik zo nu en dan eens een keer een boek tegen betaling leen en verder mag ik onbeperkt e-books lezen en dat doe ik nu. Ik heb nog helemaal niets gehoord over die reservering van het kookboek van Jamie Oliver waar ik al weer lang geleden over schreef. Toch vreemd! Misschien is er iets misgegaan of misschien is het niet mogelijk om boeken te reserveren met mijn flexpas, mijn gratis abonnement?
Dan had dat bij de reservering duidelijk moeten worden, lijkt mij. Dus ik denk dat er ergens iets fout ging. Ik ga het opnieuw proberen!

Hoe dan ook, ik ben nu bezig met de jeugdboeken over de Grijze Jager. Ik kwam die reeks op het spoor door een blogje van Martine van Min of Meer. Martine, bedankt nog voor de tip!
Voor diegenen die onbekend zijn met deze boeken van John Flanagan: deze boeken lijken wel wat op de verhalen van Tonke Dragt: De geheimen van het Wilde Woud en Brief voor de Koning.
Sinds ik lang geleden (1972-1974) mijn bibliotheekopleiding deed, vind ik goed geschreven jeugdboeken vaak erg leuk!
Ik schiet al aardig op in de Grijze Jager serie, er zijn 12 delen, en ik ben al in deel 4 bezig.

4 opmerkingen:

  1. Handig is dat die e-boeken vd bieb.
    Grappig, die serie(Grijze jager), ben ik nu net aan begonnen, ook dankzij de blog van Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dromendochter van Laini Taylor is ook erg leuk. Het vervolg daarop, Sterrenlicht, iets minder vind ikzelf. Het derde deel is in het Nederlands nog niet uit. Groetjes, Turfie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stom hé ik lees zo waanzinnig graag, maar alleen gewone boeken, de e-reader komt er bij mij "nog" niet in ;-)

    Heel veel lees plezier :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is ook een app die heet de vakantiebieb daar worden iedere schoolvakantie een aantal boeken voor jong en oud op gezet en kan je die downloaden en lezen in de vakantieperiode.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.