zaterdag 29 augustus 2015

Helemaal overgestapt naar de nieuwe provider!

Ik had er al een SMS-je over gehad, gisteren werd het signaal van mijn nieuwe provider actief en kon ik internet, vaste telefoon en tv installeren. Ziggo had de stekker er al uitgetrokken en even kon ik helemaal niets meer. Onhandig als je de site van de internetprovider wilt checken. Zouden ze er van uitgaan dat ik een smartphone heb en in principe altijd internet heb?
Helemaal geen internet vind ik niet fijn. 15 jaar geleden kon ik daar prima mee leven, maar nu niet meer. Dus ik ging aan de slag.

Internet met een verbindingskabel ging prima, tenminste met de kabel die ik van zolder had gehaald, want de bijgeleverde kabel was nog geen meter lang en ik zou mijn woonkamer ingrijpend moeten veranderen om binnen een meter van het modem mijn computer te installeren.  Dus eerst maar een kabel over de vloer. Ik heb ook nog een meterslange kabel waarmee ik langs de wanden zo ongeveer de hele kamer rond kan, die kon eventueel later nog wel eens aanleggen.

De telefoon deed het eerst helemaal niet toen ik alles ingeplugd had. De handleiding verwees naar internet en gelukkig had ik inmiddels wel internet. Daar begreep ik dat ik het modem moest resetten om de telefoon aan de praat te krijgen. Dat lukte al na een paar pogingen! Ik moest het knopje minimaal 15 seconden ingedrukt houden en blijkbaar deed ik het eerst te kort.

Toen de TV. Ik was gisteravond op stap, borrelen, eten en natafelen samen met collega's bij een collega in Delfzijl, dus dat installeren van de TV kwam er niet meer van. Het leek me ook nogal ingewikkeld en ik hikte er dus tegenaan. Ik was niet zo zeker of ik deze klus wel zou kunnen opknappen. Gelukkig kwam vanmiddag mijn ICT schoonzoon spontaan langs. Hij kwam als geroepen en hij had het al snel voor elkaar! De schat heeft ook nog even veiliger wachtwoorden ingevoerd en gezorgd dat mijn computer geen kabel meer nodig heeft, maar gebruik maakt van de wifi.

Ziggo heeft gisteren net mijn abonnementsgeld voor september geïncasseerd. De afspraak was dat ik het abonnementsgeld van 28 t/m 31 augustus teruggestort zou krijgen, maar in plaats daarvan innen ze het geld voor september. Ik heb mijn bank de opdracht gegeven het geld te laten terugboeken en ik stuur een mailtje naar Ziggo over deze incasso. Ik laat het geld liever terugboeken dan dat ik af moet wachten tot ik mijn geld terugkrijg. Het enige dat ik Ziggo nog moet betalen zijn de gesprekskosten van mijn vaste telefoon en niet mijn abonnementsgeld.

3 opmerkingen:

  1. Goed dat je het abonnementsgeld over september weer terug hebt laten storten. Je ben hen geen abonnementen meer verschuldigd na 28 augustus!
    Groet,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gedoe toch weer dat installeren. Fijn dat je schoonzoon heeft geholpen. Als Ziggo nu zijn administratie nog op orde brengt ...
    Heb je eigenlijk overwogen om bijvoorbeeld geen tv in je abonnement op te nemen? Wij kijken wat we willen kijken via netflix en npo.nl of nos.nl. We hebben geen 'gewoon' tv-abonnement meer maar dus wel netflix. Stuk goedkoper en het bevalt ons goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste tijd gaat bij mij zitten in het er tegen aan hikken en onzeker zijn of ik het wel kan, dat zelf installeren.
      Ik heb wel overwogen om geen tv meer te nemen, evenals het afzien van een vaste telefoon.
      Ik denk dat er ook zeker een tijd komt dat ik alleen nog een internetabonnement neem en een mobiel abonnement.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.