donderdag 10 december 2015

Overstap nummer 2 of eigenlijk nummer 3

Lekker bezig!
Een paar dagen geleden stapte ik voor de eerste keer over naar een andere zorgverzekeraar. Helaas hebben die geen bonussen, maar ik vermoed dat ik mij beter thuis voel bij de nieuwe verzekering.
Ik was toch bezig met overstappen, gisteravond ben ik weer overgestapt naar een andere energieleverancier. Ik stap jaarlijks over naar een andere energieleverancier. Ik heb goede ervaringen, dus nu weer een nieuwe overstap, volgens mij minstens de 9e overstap.
Ik verdien met de overstap180 euro bonus en ik zou bij ongewijzigd verbruik inclusief die bonus nog geen 38 euro per maand gaan betalen.
Het kon minder, zeggen ze hier in het noorden!
Overstappen naar een andere internet/tv/en vaste telefoon-provider doe ik niet zo vaak. Dat heb ik in augustus dit jaar voor de 3e keer in mijn leven gedaan. Dus heb ik dit kalenderjaar al voor de 3e keer een overstap gemaakt.
Voor mij een absoluut record!

6 opmerkingen:

  1. Overstappen van internetprovider vind ik de lastigste omdat je dan ook de e-mailadressen moet veranderen. Dat was veel meer werk dan de adreswijziging bij verhuizing.
    Heb jij daar dan geen moeite mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoeft niet van e-mailadres te veranderen. Dat probleem kun je oplossen door een gmail of Hotmail adres aan te maken en dus niet gebruik te maken van de mail van de provider.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat weet ik ook wel Anoniem, maar als je wel de provider's e-mails wil gebruiken, en daar heb ik mijn redenen voor, is dat lastig.

      Verwijderen
    2. Dan is overstappen inderdaad lastig! Misschien moeten ze daar nog eens iets op verzinnen. Je kunt tenslotte ook je mobiele nummer meenemen en je vast telefoonnummer. Waarom zou een mailadres dan niet kunnen?

      Verwijderen
    3. Voor een mailadres kan dat niet omdat er dan bij voorbeeld @ziggo.nl achter staat. Je kunt geen klant van bv upc zijn met een @ziggo.nl mailadres. Je kunt eea oplossen door een domeinnaam te registreren bv www.zuinigaan.nl (geen idee of die nog vrij is maar ik geef maar een voorbeeld) en dan kunt je onbeperkt mailadressen aan maken bv info@zuinigaan.nl, of namen van gezinsleden, en dit mailadres kun je dan je hele leven gebruiken en is onafhankelijk van bij welke provider je zit.

      Verwijderen
  3. Nog een opmerking bij overstappen van Zorgverzekeraar.
    Weet je dat de Zorgverzekeraars elk jaar een half miljard Euro uitgeven aan reclame om naar hen over te stappen? Vind je dat niet zonde van het geld?? Een half miljard is 500 miljoen euro!! aan reclame!! Ik word doodziek van al die reclame op de TV! Dat is toch niet de bedoeling?

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.