donderdag 21 april 2016

Geen reactie!

Bij de crematie van mijn oom in december stonden alleen hoge lessenaartjes om het register te tekenen. Er waren toen veel hoogbejaarde mensen in een rolstoel aanwezig die zelf niet konden tekenen in het condoleance register, iemand anders moest het boek en de pen voor hen pakken, zodat  ze met het boek op schoot iets konden schrijven in het register. Ik heb bij het crematorium aangegeven dat ik vond dat ze voor kleine mensen of voor mensen in een rolstoel een aangepaste mogelijkheid moesten bieden om het condoleance register te tekenen.
Deze mensen konden er nu gewoon niet bij. Mijn ervaring met stembureaus, waar altijd een lager tafelblad is om te tekenen, bracht mij er toe om het crematorium te mailen en hen voor te stellen om ook op een lager niveau een register neer te leggen.

Tot nog toe heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen. Niet eens een ontvangstbevestiging!
Niet: mevrouw Zuinigaan, wat een goed idee, daar gaan we iets mee doen!
Niet: bedankt voor het meedenken, we hebben net veel geld geïnvesteerd in een nieuwe inrichting, maar we zullen daar bij toekomstige herinrichting zeker aandacht aan besteden!
Noppes, dada!

Ik denk nu: waarom heb ik die moeite gedaan om hen te mailen en hen de verbetersuggestie aan de hand te doen? Wat een weinig klantvriendelijk bedrijf om totaal geen reactie te geven! Zouden ze denken: klanten komen toch wel, er gaan zat mensen dood en de klanten blijven wel komen?

10 opmerkingen:

  1. Slordig van het bedrijf. Maarja klanten houden ze toch wel haha :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Apart zeg, maar misschien zijn ze er nog niet aan toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja zij hoeven geen klanten te werven en zelfs niet aan klantenbinding te doen, maar evengoed heel slordig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze hadden zeker moetn reageren en uitleggen waarom ze geen lagere desk plaatsen. Bij 'n aantal crematoria kan dat de ruimte zijn, mensen in rolstoel komen zelden alleen omdat ze sowieso hulp nodig zijn, kleine mensen komen wel alleen maar moeten overal hulp vragen (denk aan pinautomaten, winkels, wasbakken etc.) Nog een belangrijke reden kan zijn andere mensen de gelegenheid geven iemand de helpende hand te bieden!
    Meen ik dit serieus........? Nee hoor! Maar het is wel positief ��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons bedrijf ... als er geklaagd wordt, dan wordt de klacht op de lagere regionen afgeschoven, en dan mag dus iemand die er ook niets aan kan of mag veranderen, excuses gaan maken. Bijvoorbeeld: we krijgen van hogerhand opgelegd, hoeveel medewerkers er op elke dag mogen werken. En dan moet de teamleidster excuses gaan maken voor de wachttijden, terwijl zij niet diegene is die er iets aan kan doen (want ze mag geen extra medewerker inzetten).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik stuurde een tijd geleden een suggestie naar een webwinkel. Ik kreeg een leuk mailtje terug. Een dag later kreeg ik een pakketje van diewebwinkel,maar ik had niks besteld. Het bleek een bedankkaart van chocolade te zijn. Vanwege die suggestie.
    Zo kan het ook!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien nog een herinnering sturen....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, de echte klanten van het crematorium hebben er toch geen weet van....

    sorry, luguber grapje wat bij me op kwam. :-)
    Inte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het kan ook zo zin , dat het een onderneming is , die voor een zeer laag budget gaat ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is slordig dat ze je geen ontvangstbevestiging stuurden maar misschien hebben ze er wel iets mee gedaan. Misschien kan je eens incognito gaan kijken. Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.