maandag 9 mei 2016

Vaker naar de kapper!

Sinds 2008 houd ik in mijn uitgaven-excelsheet mijn haarknipbeurten bij. Ook houd ik bij wat ik daarvoor betaal. Ik ging 3x per jaar naar de kapper en soms 2x per jaar. Er waren jaren dat er wel 22 weken tussen een knipbeurt zat.
Eigenlijk is dat voor mijn haardracht, kort met dun haar, te weinig. Eerst zit mijn haar prima, maar na een week of 17 wordt het minder. Dan is mijn haar alleen met heel veel schuimversteviging nog een beetje redelijk toonbaar te krijgen, want eigenlijk is het model er uit.
Ik nam mij wel eerder voor om vaker te gaan, maar op de een of andere manier kwam het er niet van. Sinds 1 januari dit jaar gaat het beter! Eigenlijk was het geen goed voornemen, maar ik heb het gewoon gedaan. In februari ging ik na 15 weken naar de kapper, komende donderdag na 14 weken. De oplossing is dat ik in mijn agenda zet wanneer er weer 13 weken voorbij zijn en het tijd is om een afspraak te maken.

De prijzen zijn niet erg verhoogd in de afgelopen 8 jaar. In augustus 2008 betaalde ik 15 euro. In februari dit jaar €17,50.

14 opmerkingen:

  1. Met kort dun haar zo weinig naar de kapper? Hoe krijg je het voor elkaar.....ik moet elke 6 weken anders staat het echt heel slordig.....ik betaal 20,90 euro. Alleen knippen, niet wassen o.i.d.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het al een heel verschil dat ik in plaats van 1x per 20 à 22 weken, nu 1x per 14 à 15 weken ga.

      Verwijderen
  2. Ik moet ook elke zes weken. €15.00, alleen knippen ik was het eerst zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik laat m'n haren een beetje groeien en ga de laatste tijd zo eens in de 2 à 2½ maanden naar de kapper. Met een korte coupe moet ik zo'n beetje om de 5 à 6 weken.
    Ik betaal € 15 voor het knippen. Meestal was ik het van tevoren thuis al. Soms laat ik het bij de kapper wassen en drogen/stylen. Dan betaal ik zo'n 23.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga ook ongeveer elke 6-8 weken, anders gaat het steeds meer klitten met dode puntjes enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben van kapper geswitched. Betaalde eerst 24.50 voor knippen alleen, nu bij een ander 15 euro. Is in Amsterdam. De huurprijs van het winkelpand blijkt vooral de prijs te bepalen. De duurdere kapper zit heel moeilijk vanwege de opkomst van thuiskappers en African& Carribean kappers. Ook zijn er bedrijven die een snackbar, kapper en transactie bedrijf in 1 winkelpand runnen. Zij bedienen meer een doelgroep (in etnische zin) dan dat ze zich richten op 1 product. Maar een Nederlands kapper kan daar niet tegenop concurreren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinds een tijdje verf ik mijn haar. Ik was de saaie kleur aangevuld met grijs zo zat. De kleur geeft gelukkig geen enorme uitgroei maar ik ga toch gemiddeld elke twee maanden om te kleuren. Het is geen goedkope maar wel een hele fijne kapper, met goede adviezen.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb dun haar. Ga denk ik x per drie maanden naar de kapper.Fijne kapster, ik betaal 10 euro. Heb sinds een paar jaar een ideaal kapsel. Alles op een lengte, in de nek ietsje korter. Nu er grijze haren komen, is mijn haar gelukkig wat steviger. Een tip voor Zuinigaan : i.p.v. schuimversteviger een volumespray van het merk Andr. met roze etiket. Scheelt echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik neem me altijd voor om elke 6 weken te gaan (boblijn tot onder mijn oren, in de nek korter) en om de 12 weken streepje zonneblond erin maar het lukt maar zelden. gemiddeld ga ik de laatste jaren 6 keer per jaar en betaal gemiddeld 25 euro per keer (incl. koffie verkeerd en stukje Tony Chocolonely) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was al een tijdje van plan streepjes zomerblond te laten zetten maar stelde het aldoor uit. Nu is het al zomer en krijg ik dat gratis want mijn haar kleurt vrij snel in de zon. Als bescherming elke dag wat olie erin, mijn haar is al zo droog.

    Nadeel van de kapper vind ik altijd dat het maar 1 dag goed zit, zelf kan ook niet goed fohnen. De volumestray ga ik naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik knip gewoon mijn haar zelf, ik heb een hele bos met krullen dus niemand die het ziet als het niet helemaal recht geknipt is.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga 3 tot 4 keer per jaar naar de kapper. De laatste keer is het niet goed geknipt en eigenlijk zit het nu al enige tijd niet mooi meer. Maar om na 2 maanden al weer te gaan vind ik een beetje jammer van mijn geld. Ik ga nu net weer voor mijn verjaardag in juni.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben al jaren niet meer naar de kapper geweest aangezien mijn man mijn haar altijd knipt. Ik heb een gewone carré en mijn man knipt mijn haar met de schaar om de 2 maand.Hij heeft geen kappersopleiding en de eerste keer dat hij mijn haar knipte was enkele weken voor ons huwelijk. HIj was 'uitgeschoten' met de schaar en ik had in pijn pony een 'kap' van ongeveer 2 cm. Op mijn trouwfoto's is die 'misknip' dus heel duidelijk te zien....
    Ik gebruik een tondeuze om zijn haar ( of wat er nog van overblijft) te knippen. In elk geval is zelf knippen heel goedkoop.
    Mijn schoonbroer is kapper en de eerste jaren dat hij 'in de familie' was, knipte hij ons haar. Hij vroeg een 'familieprijs' van 25 euro (wassen deden we zelf). We voelden ons aanvankelijk een beetje verplicht om ons haar door hem te laten knippen maar ik ben toch blij dat we dan zelf ons haar zijn gaan knippen.
    Onze oudste knipt het haar van haar partner en kinderen.
    De jongste zijn haar wordt gekortwiekt door zijn vriendin.
    Tja, aan ons gezin zal een kapper weinig verdienen.....
    liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op zoek gaan naar een 'thuiskapper' in plaats van naar die dure kapsalon op een A-lokatie te gaan, scheelt behoorlijk in de portemonnee. Bij mij scheelt dat al 70 euro op jaarbasis..., Toch, het is maar net waar je op wenst te bezuinigen...

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.