woensdag 21 december 2016

Boodschappen in de afgelopen 2 weken

In de afgelopen 2 weken heb ik niet zo veel geld uitgegeven aan boodschappen.
Dat kwam o.a. doordat ik op 13 december aan mijn hand geopereerd werd en ik daardoor ook weinig gelegenheid had om boodschappen te doen.
In week 49 kocht ik nog tompoucen en chocolade vanwege mijn verjaardag en kocht ik 1 kg roggebrood voor de voorraad voor als ik na de operatie thuis zou zijn. Goed houdbaar, gezond en lekker! Ook kocht ik 2 kg winterpeen. Een lekkere knabbelgroente voor als ik trek zou krijgen en het aantal calorieën beperkt moest blijven.

Week 49 van 5 - 12 dec'16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
bananen*, 5 stuks AH 1,10
ONTBIJT EN LUNCH
volkoren brood, 1/2 AH 0,71
roomboter, 2x kuipjes* AH 1,89
harde broodjes, 6 stuks AH 1,20
roggebrood*, 2x 500 gram AH 1,58
melk, 2 liter vers AH 1,29
melk, 2 liter houdbaar AH 1,38
4 broodjes kaas/pompoenpitten* AH 2,60
WARME MAALTIJD
pompoen* AH 0,96
prei, 2 stuks* AH 0,59
winterpeen, 2 kg* AH 0,85
salami AH 1,99
chorizo AH 1,85
crème fraîche AH 0,55
LEKKERS/diversen/tussendoor
8 tompoucen* AH 5,00
cup à soup, 4 pakjes* AH 2,38
chocolade AH 1,99
dadels 2x 200 gr Action 1,38
TOTAAL week 49, dec. '16 29,29

Dan de afgelopen week. Toen was het aantal aankopen door de operatie zeer beperkt.
Gisteren heeft dochter weer heel voor boodschappen voor mij gehaald, die zijn voor het lijstje van week 51.

Week 50 van 12-19 dec'16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
bananen 6 stuks AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH
Gelderse worst 2x AH 3,98
sinaasappelmarmelade AH 0,85
margarine AH 0,69
oploskoffie AH 1,59
volkoren brood AH 1,19
WARME MAALTIJD
zalmfilet AH 3,79
augurken AH 0,75
TOTAAL week 50 , dec. '16 13,83

De zalmfilet kocht ik om mijzelf te trakteren op de dag van de operatie en de dagen er na. Een heerlijk hapje als troost. Ooit at ik de 2 ons vaak in één keer op: te lekker om weg te leggen. Tegenwoordig lukt het me goed om er 3 dagen over te doen en te genieten van een bescheiden portie.
Ook nu weer wat calorie-arms voor de "lekkere trek": augurken.

3 opmerkingen:

  1. Ik blijf het knap vinden hoor zuinigaan, hoe jij je wekelijkse kosten zo laag houd met toch hier en daar wat luxe en best wel wat variatie.

    Fijn dat je dochter inspringt nu je met je hand zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook bewondering voor. Ik wil hier graag een beetje beter in worden, maar snap nog niet zo goed hoe ik jouw boodschappenlijstjes moet lezen. Ik lees voor avondeten voor een hele week dit: pompoen, 2 preien, 2 kg winterpeen, salami, chorizo en crème fraîche. Leer mij hoe je hier zeven maaltijden uit kunt halen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zou met die ingrediënten inderdaad niet lukken. Ik combineer aankopen altijd met eten uit de voorraad:
      blikken groenten,
      blikken peulvruchten
      aardappels
      pasta
      noedels
      rijst
      kaas
      diepvries zalm
      blikjes tonijn
      verpakte zuurkool
      Ik zou indien nodig gemakkelijk een paar weken uit de voorraad kunnen eten.
      Ik ga binnenkort eens een bericht schrijven over mijn huidige voorraad.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.