donderdag 15 juni 2017

Voor mij geen tweedehands kleding meer!

Ik heb een grote maat.
Ik draag al sinds jaar en dag damesmaat 54.
Verder ben ik lang, 1.80 centimeter, net iets te lang voor confectie eigenlijk. De meeste dingen passen wel, maar sommige kleding is net te kort. Vroeger kocht ik regelmatig via Marktplaats tweedehands kleding, maar dat beviel niet zo. Er was toch vaak iets bij dat niet paste of wat niet stond. Het grote voordeel van nieuwe kleding is dat het kunt ruilen of terug kunt sturen als je niet tevreden bent. En eigenlijk gebeurt dat nogal eens.
Als kringloopwinkels een groot assortiment maat 54 hadden, dan was ik daar misschien vaker gaan shoppen. Dan kun je passen en kijken of het staat. Helaas is mijn maat niet echt een gangbare maat en is het frustrerend om in de kringloop te zoeken naar kleding. Ik doe het niet meer!
Sinds een aantal jaren koop ik alles via internet. Dat bevalt me goed. Ik kan thuis uitgebreid on-line kiezen en als een pakketje aan komt, dan kan ik passen. Als het niet staat, of te kort of anderszins niet leuk is, dan gaat het terug naar de winkel!
Is nieuw duurder dan 2e hands? Nauwelijks, ik koop nieuw vaak in de uitverkoop en bij de 2e handse waren nogal eens wat miskopen.

18 opmerkingen:

  1. Ja jammer,van die maten. Ik hoor meer mensen,die gewoon niets tweedehands kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hetzelfde probleem nu we op de camping in Duitsland staan kijk ik vaak bij de Kik helaas is de ene zending leuker dan de andere maat t is wel goed betaalbaar.!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd moeilijker om kleren te vinden als je een grotere maat hebt. Het is al snel model zak, model wigwam of leuke scheve zomen. Of polyester i.p.v.katoen. En toch kan het echt wel, leuke passende kleren in grotere maten. Gezien het aantal dikkere vrouwen dat zoekt naar mooie kleren lijkt me dat een gat in de markt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry. Je bent gewoon heel grappig :)

      Verwijderen
    2. Klopt helemaal. Mijn maten zijn vergelijkbaar met Zuinigaan. De ene grote maat is de andere ook niet. De meeste grote maten mode gaat uit van een dikke buik / bovenlichaam en normale/slanke benen. Mijn lichaam is precies andersom �� Toch ga ik liever in de winkel passen, ik heb een hekel aan dat heen en weer sturen en in de winkel zie ik meteen of kleur niet mooi is en de stof niet lekker zit. Olga

      Verwijderen
    3. Of op truien van de leuke beertjes is een tijd mode geweest. Was het een hele mooie trui maar op het zakje zo'n applicatie, krijg je er ook niet mooi afgepeuterd.

      Verwijderen
    4. Oh ja, die rare tic om volwassen vrouwen met beertjes op de kleding te laten lopen! Blijft wonderlijk!

      Verwijderen
  4. Met maat 46-48 loop ik vaak tegen hetzelfde aan. Wel heb ik een aantal favo merken die ik regelmatig opzoek op MP. Al met al ben ik nu niet duurder uit met nieuwe spullen, en heb ik een kast met minder spullen die ik wel altijd regelmatig draag en goed onderhoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Persoonlijk koop ik liever een paar stuks kleding waar ik dan langer mee doe en echt plezier van heb, dan meerdere kledingstukken die misschien voordelig zijn, maar die ik dan toch niet met plezier draag.

    Ik draag zelf geen grote kleding, maar zou het bijna jammer vinden dat zij mijn maat niet hebben, als ik de collectie van Paprika kleding zie. (is absoluut niet goedkoop, maar wel heel leuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tweedehands heb ik nooit gekocht. Ik verheug me weer op de uitverkoop over een maandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Groot gelijk Zuinigaan! Ik dacht altijd aan een kleine slanke vrouw. Weet niet waarom. Lastige maten heb je! Ik slaag ook niet bij tweedehands voor mijzelf, vaak vaal en verlubberd wat ik tegenkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, jammer dat je niet kunt slagen 2ehands! Kids hier dragen vrijwel uitsluitend 2ehands kleding. Zelf draag ik ook veel 2ehands (krijg ik van m'n zusjes, ruil ik bij de ruilwinkel of koop ik bij de kringloopwinkel), maar manlief kan niet 2ehands slagen. Hij heeft lengtematen, dus komt daar ook niet mee uit. Ach, dan compenseert het weer; wij goedkoop, hij duur. Jij geeft weinig uit aan dagelijkse dingen, dan is de kleding een keer wat duurder, geeft niet. Lekker doen waar je je goed bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier nog zo'n lang mens , die ook niet kan slagen bij de kringloop, ik vind de grote maten dan ook al gauw oude vrouwenachtig en truttig. Overigens ook in fysieke winkels voor jassen, hen ook nog vrij lange armen en mouwen zijn dan meestal tekort bij de maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig kan ik wel tweedehands kleding kopen, maar het is wel zoeken. Vooral broeken en jassen. Broeken omdat ik een smalle taille heb en stevige benen. Het is of het een of het ander. En ik heb een bovenmaat S of 38 voor de breedte maar ik heb ook lange armen. Dan 'hang' je vaak in jassen. Een jas koop ik standaard twee maten te groot.
    Mijn moeder koopt graag kleding uit zo'n Duitse folder. Zij is nogal aan de kleine kant met kleine benen en heeft de breedte wel weer nodig. Er zijn in die folders special maten voor een kleine lengte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop tweedehands kleding alleen in winkels omdat ik het beslist van tevoren wil passen.

      Verwijderen
    2. O dit herken ik zeg. Ik heb wel ns last van mijn bloedtoevoer gehad bij stretchbroeken die dan bij de taille perfect zaten. Of een broek die bij de benen goed zat, maar zo aangesnoerd moest worden in de taille dat ik een knikkerzak leek. Ik ben heel blij met de naaister, al moet ik bij de prijs van alle broeken 15 euro optellen wegens de vermaakkosten (zelf doen geen optie bij een verschil van meer dan 6 cm!)

      Verwijderen
    3. Bij MS mode kon ik vaak nog het beste slagen, maar die is er volgens mij niet meer. Ik woon nu in een ander stadje en hier is geen MS winkel.

      Verwijderen
  11. Heb je het wel eens bij het Leger des Heils geprobeerd? Hier hebben ze bij ons om de hoek een hele leuke winkel met 2e hands kleding. Daar hebben ze een hoek ingericht voor babykleding, kinderkleding en eenhoek voor grote maten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.