woensdag 6 december 2017

65 jaar!

Vandaag ben ik 65 jaar geworden. De leeftijd waarop ik tot 5 jaar geleden dacht met pensioen te kunnen gaan en AOW te krijgen. Er is in 2012 anders besloten, met dank aan CDA, D66, ChristenUnie en GroenLinks. Nu gaat het werkende leven nog gewoon door. Morgen weer werken en ook vrijwel het hele volgende jaar.
Op zich heb ik er geen problemen mee. Ik heb leuk en zinvol werk dat lichamelijk goed op te brengen is. Waar ik wel wat problemen mee heb, is het bij winterdag fietsen naar mijn werk. Het over besneeuwde of gladde fietspaden fietsen is niet mijn hobby, maar andere oplossingen zijn er niet. Mijn werklocatie beschikt niet over parkeergelegenheid. Als je met de auto of OV wilt komen, dan moet je een flink stuk lopen over glad terrein. Ik heb gisteren al tegen mijn baas gezegd: als het heel glad is, dan meld ik mij af, dan ga ik wel thuis werken. Ik wil geen gebroken botten!

Vandaag dus mijn verjaardag. Ik doe er weinig aan vandaag, komend weekend ga ik feestvieren. Ik heb ook nog geen cadeaus ontvangen, dat heb ik allemaal nog tegoed. Vandaag was een woensdag zoals alle anderen. 's Ochtends baantjes zwemmen en 's middags op mijn kleindochter passen.
Morgen ga ik op het werk trakteren en dan krijg ik de gebruikelijke fles wijn (naar keuze rood of wit) en cadeaubon!

34 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie leeftijd, gefeliciteerd!

    Ik houd er ook niet van om op de fiets naar het werk te glibberen. Dus als het slecht weer is dan loop ik. Is dat ook een optie voor jou? Eventueel met sneeuwijzers onder je schoenen?

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mijlpaal. Van harte gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een bijzondere mijlpaal..Gefeliciteerd...Fijne avond!! WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Een hele mijlpaal! Liefs, Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je 65e verjaardag en nog veel gezonde jaren erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag. "Vroeger" was je (gemiddeld) echt oud op die leeftijd. Fijn dat je je nog nuttig kunt maken op een passende manier. Lijkt mij in ieder geval heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte en nog veel gezonde jaren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd en nog heel veel gezonde jaren er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte!
    Ja, ik vind dat ook een nadeel van de winter, gladheid. Ik heb ook een ruime ervaring met onderuitgaan op de fiets... Het wordt komende tijd nat EN koud, geen fijne combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren! (leven he, werken niet zo lang meer ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd! Nog vele jaren

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren!
    Het wordt nu toch aftellen wat je werk betreft. En ook ak heb je leuk werk, dan zul je er toch best ook naar uitzien, dat je er niet meer heen hoeft, denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, het lijkt me heerlijk om veel meer dan nu zelf een invulling te geven aan mijn dagen en geen werkverplichtingen meer te hebben.

      Verwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren gewenst in goede gezondheid !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fan herte lokwinske.
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd!
    Ik snap je helemaal hoor, over fietsen in de winter. Ik ben 45 en ik heb er de laatste jaren ook meer moeite mee. Vanaf deze week werk ik dichter bij huis en met de winter voor de deur vind ik dat een verademing.
    Een heel gezellig verjaarsweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Laat want ik lag in het ziekenhuis,maar van harte gefeliciteerd!

    Nog vele jaren hoop ik je blog met plezier te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.