zaterdag 5 mei 2018

Boodschappen in de afgelopen week, mooi binnen budget!

Het is de afgelopen week gelukt mooi binnen het budget van 35 euro te blijven.
Ik kocht deze keer bij de Aldi biologische volkoren pasta. Ik ben heel benieuwd naar de smaak!
Vooral de eiwitrijke producten kosten vrij veel geld: kaas, vleesvervangers, haring, in totaal bijna 30% van het budget.Ik heb van de 6 haringen al 3 op. Ik vind ze echt verrukkelijk! Niet vegetarisch, maar door de gunstige omega-vetten wel heel gezond!
Ik hoef van mezelf ook niet 100% vegetarisch of veganistisch te eten, zolang ik minder dierlijke producten eet en drink dan een paar jaar geleden, dan vind ik dat ik goed bezig ben!

28 april - 5 mei '18
*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding
grapefruit Aldi 0,79
citroen Aldi 0,39
appels* Coop 1,27
kaas Aldi 3,49
pindakaas AH 1,79
abrikozenjam Coop 0,84
roomboter* Coop 1,79
notenmix @ AH 1,75
vegetarische vleesvervangers, 2 pakjes Aldi 3,14
volkoren pasta, bio Aldi 0,79
paprika's 3 stuks Aldi 0,69
komkommer Aldi 0,69
kastanje champignons, 250 gr. Aldi 0,99
trostomaten, 500 gr* Coop 0,99
broccoli* AH 0,59
2x tomatenketchup Aldi 1,56
pesto Aldi 0,89
sojasaus GTA AH 1,00
Thaise vissaus Coop 1,19
shoarmakruiden AH 0,69
haring filet, gerookt, 2x 3 stuks* AH 3,08
Snacks
chocolade 2 repen Tony's* AH 3,98
Dranken
sojamelk, 2 pakken Coop 1,68
Kat 0,00
Verzorging 0,00
Kleinkinderen 0,00
TOTAAL 34,06

6 opmerkingen:

  1. Zeker! Ik eet ook liever geen vlees, behalve spekjes, daarvan kan ik niet zonder! En vis, eieren en kaas eet ik ook, zonder enig schuldgevoel. Lijkt me beter dan namaak-vlees of vieze tofu-troep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vleesvervangers die tegenwoordig gemaakt worden, zijn heerlijk en soms niet van "echt" te onderscheiden.
      Ook tufu kun je lekker klaarmaken. Ik heb laatst een zoete taart geproefd met silken tofu.
      Heerlijk!
      Ook hartig trouwens niet te versmaden!

      Verwijderen
  2. Ik ben dol op zure haring. Sowieso op zuur, ook op augurken. En gefermenteerde groenten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik houd juist niet zo van zuur. Heb liever pittig of zoet.

      Verwijderen
  3. Ik maak mijn vleesvervangers zelf van peulvruchten, kruiden etc. De iant-en-klare van wel merk dan vind ik niet lekker!
    Anoniem van 17.31 wat bedoel je met namaak? Namaak van wat? En vieze tofu-troep.......?? Ik houd niet van tofu maar vind het zeker geen vieze troep. Jij eet spekjes, ik eet geen dode dieren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet alleen nog maar wat ik lekker vind. Bijna al het vlees vind ik niet lekker meer (uitgezonderd spekjes)maar dat is dus niet vanwege een principe. Ik kies wel zo veel mogelijk voor biologisch voedsel, zeker voor dierlijk voedsel. Ik geloof dat het beter is voor mens en milieu als je "gewoon"eet, maar niet zo veel en goed gevarieerd. Daar voel ik me prettig bij, is niet duur of tijdrovend, maar ik heb er niet voor doorgeleerd ofzo. Ik doe maar wat!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.