zaterdag 15 september 2018

De boodschappen van de afgelopen week - weer een zuinige week!

In de afgelopen week gaf ik  weinig uit, ondanks dat ik nog weer kattenvoer in de 2=1  reclame kocht en daarnaast ook een liter olijfolie.
Ik kocht 19 stuks fruit, 2,5 brood en ook veel groenten, als je de maïskolven tenminste meerekent.

9 - 15 sept 2018

*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding
bananen, 5 stuks Aldi 0,73
2 nectarines* AH 0,96
6 pruimen* AH 0,81
6 appels* AH 1,19
avocado* AH 1,00
grof volkorenbrood met zonnebloempitten Aldi 1,69
half brood AH 0,69
heel volkoren brood AH 0,99
abrikozenjam AH 0,99
appelstroop AH 0,64
halvarine AH 0,62
witlof, 4 struikjes, ca 750 gr* AH 1,00
verse maïskolf, 3x, in totaal 1420 gram * AH 1,47
1 kg = 9 paprika's (geel en rood) Aldi 1,49
olijfolie, 1 liter* AH 4,19
tofu* AH 1,05
Snacks
speculaas AH 0,83
rijstwafels AH 0,35
Dranken
2x 1 liter sojamelk AH 1,70
Kat
2x 1,4 kg droge brokjes* AH 7,39
Verzorging 0,00
Kleinkinderen 0,00
TOTAAL 29,78
 

6 opmerkingen:

  1. Zo weinig geld per week dat vind ik heel knap van jou
    Je hebt het allemaal erg goed voor elkaar
    Dat heb je te danken aan jouzelf hoor ,knap van jou
    Je had mij een antwoord terug gegeven op mijn blog Zo koud in een keer
    Maar ik heb je per ongeluk verwijderd wat niet de bedoeling was
    Sorry hiervoor
    Ik kan niet zo goed met de techniek omgaan en daardoor maak ik nog wel eens fouten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom 4 struikjes witlof ? 2 is toch voldoende..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uw blog inspireert mij enorm.
    Mijn partner en ik (beide begin 20) wonen samen met onze 2 katten en hebben een weekbudget van 25 euro om eten te kopen. Per week hebben wij een extra budget van 20 euro voor zijn sigaretten en voor benzine van mijn auto.
    Het voelt zo fijn om bewust om te gaan met ons geld. Uw blog geeft niet alleen inspiratie maar ook motivatie.

    Groetjes Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik me afvraag is waar je goede voornemen van de vakantie is gebleven om jezelf wat meer te gunnen in kwaliteit? Waarom geen brood van de warme bakker en biologische alternatieve boter? Een liter olijfolie voor €4,19 is vermoedelijk gemaakt van de laatste beschikbare restjes na verwarming. Als je zuinig móet zijn, moet je er het beste van maken, maar ik kreeg juist de indruk dat het best iets ruimer mag en je dat jezelf ook wilde gunnen. Betere kwaliteit om meer te kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De warme bakker is mij op dit moment te veel moeite! Ik ben nog steeds heel moe en fiets langs de eerste de beste AH of Aldi in de buurt en daar blijft het bij.
      Biologische alternatieve boter koop je ook in een alternatieve winkel. Ook dat is te veel moeite.
      De olijfolie is eigen merk AH en was in de aanbieding. Hopelijk is de kwaliteit niet zo slecht als jij beschrijft.
      Overigens over brood: ik proef nauwelijks verschil tussen brood van AH en de warme bakker hier in de wijk. De warme bakker viel mij vies tegen. Ik vond het brood op Ameland een stuk lekkerder!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.