zaterdag 22 december 2018

Boodschappen in de afgelopen week -> iets boven budget!

In de afgelopen week ging ik iets over mijn budget. Dat kwam vooral omdat ik veel kocht en ik ook wel wat luxe dingen kocht. 
De potten notenpasta (amandel hazelnoot) kocht ik met een cadeaubon die ik kreeg op het afscheidsfeestje van mijn werk. Dat ik afscheid nam, is inmiddels achterhaald want ik kwam weer terug, maar ik had wel die bon. Noten, mits in niet al te grote hoeveelheden, zijn heel goed voor een mens. Ik gaf ook een pot aan mijn oudste dochter.
Andere luxe: amandelen en cashewnoten. Die gebruik ik bij de maaltijd of ik neem er zo nu en dan een handje van. Ik doe er vrij lang mee, net als met de notenpasta voor op brood.
Het vruchtenbrood van dadels en vijgen  is net als de gorgonzola een lekker feestdagen-hapje.

15 -22  dec. 2018

*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
7 bananen AH 1,09
2 kaki fruit* AH 0,79
2 kg sinaasappels, ca 20 stuks* AH 3,50
2 potten notenpasta amandel + hazelnoot Ecoplaza 1,98
chocopasta puur* AH 1,34
jam, pot* AH 0,75
kaas* AH 1,85
harde broodjes, 2 stuks AH 0,40
brood, 1 heel volkoren AH 1,29
halvarine AH 0,62
knoflook, 2 bollen* AH 0,75
geroosterde paprika, pot* AH 2,10
rode uien, 500 gr* AH 0,75
gezeefde tomaten, pak AH 0,46
spruiten, 500 gr* AH 0,69
rode peper, vers AH 0,39
kerrie AH 0,79
kokosmelk, blik AH 0,89
sambal AH 0,65
citroensap, 2 flesjes AH 1,30
gember, vers ca 100 gram AH 0,63
pastinaken, bio, 500 gr Lidl 1,59
amandelen, 200 gr Lidl 2,19
cashewnoten, 250 gr Lidl 2,99
Snacks
vruchtenbrood vijg, 200 gr* Lidl 1,50
vruchtenbrood dadel, 200 gr* Lidl 1,50
gorgonzola Lidl 1,99
Dranken
sojadrink, 2x 1 liter AH 1,78
Kat 0,00
Verzorging 0,00
Kleinkinderen 0,00
TOTAAL 36,55

Verder kocht ik veel smaakmakers, zoals knoflook, rode peper, kerrie, kokosmelk, sambal, gember en citroensap.
Fruit heb ik voorlopig in overvloed. Ik kocht in totaal bijna 30 stuks fruit!

8 opmerkingen:

  1. Hoi Zuinigaan, dit is natuurlijk jouw blog en jij bepaalt wat je plaatst, maar ik vind het onderwerp 'boodschappen deze week' zo saai. Het is net of ik naar een kassabon van de supermarkt kijk. Volgens mij krijg je ook weinig reacties op dit onderwerp. Doe er mee wat je wilt. Voor de rest geniet ik ernorm van je blog. Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je onderstaande reactie van Cisca uit Servië leest, dan zie je dat er wel belangstelling is voor de boodschappenblog op zaterdag. Het is waarschijnlijk niet voor iedereen interessant.
      Het aantal pageviews is iets lager dan op andere dagen, maar ligt gemiddeld toch nog steeds op ongeveer 5000.

      Verwijderen
    2. Pff wat nou saai....ik vind het juist reuze knap! Je laat je zelf niet in de verleiding brengen, maar je houdt het low budget, met toch genieten tussendoor. Mij lukt dat niet. Maar ik lees je boodschappen blog juist graag!

      Verwijderen
  2. Hoi Zuinigaan, wij hebben vanmorgen zoals iedere zaterdag geintresseerd zitten kijken en lezen naar je blog en besproken wat de prijzen hier in Servie zouden zijn. Ik denk met de dinen die jij koopt je hier duurder uit zal zijn . Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Biologische notenpasta voor 99 cent? Hoe groot is zo’n pot? Ik betaal € 3,49 voor een normaal formaat pot (jampot)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schrijf in de tekst dat ik een tegoedbon had. Dit was een bon van een tientje. Dus de potten kostten 5,99 per stuk.

      Verwijderen
  4. Oh, maar dan heb je evengoed 11,98 betaald!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in feite wel. Ik heb door de bon wel minder geld uitgegeven, maar de kosten waren inderdaad €11,98.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.