zondag 2 december 2018

Mijn reservefiets is weer in orde!

Het is al weer lang geleden, namelijk 4,5 jaar, dat ik een nieuwe fiets kocht. De fiets die ik had, die werd toen automatisch de reservefiets. Het is fijn om een reservefiets te hebben, zodat ik altijd een fiets tot mijn beschikking heb, ook als ik ontdek dat mijn fiets een lekke band heeft, want dan staat er nog eentje voor me klaar. Alleen stond mijn reservefiets al weer lang met een lekke band. De voorband liep langzaam leeg en het lukte mij maar niet het lek te vinden en de band te plakken. Na 2 pogingen had ik er schoon genoeg van en heb ik de fiets in de schuur gezet met het plan om er binnenkort gewoon maar een nieuwe binnenband in te laten zetten. Dat binnenkort duurde nogal lang en mijn dochter vroeg vrijdag of ik niet eens actie moest ondernemen. Ze leent regelmatig mijn auto, komt dan op de fiets naar mijn huis en ruilt de fiets om voor de auto. Dan ziet ze elke keer die fiets daar in de schuur staan.
Ze had groot gelijk, daar moest ik nodig wat aan doen, ik heb helemaal niets aan een reservefiets met een lege band!
Dus heb ik het gisteren geregeld en er een nieuwe band om laten zetten. Nu heb ik weer een bruikbare fiets! De fietsen zijn nu ongeveer even lang in gebruik geweest. Het lijkt mij een goed idee om beide fietsen een beetje om en om te gebruiken en te zorgen dat ze allebei in goede staat blijven.

De kritische lezer zal misschien zeggen: die band had je er prima zelf om kunnen zetten. Het klopt dat een voorband wat dat betreft veel gemakkelijker is dan een achterband. Ik had het waarschijnlijk wel zelf kunnen doen, maar ik heb weinig ervaring en ik ben gesteld op mijn gemak! Ik vind het al heel wat dat ik altijd zelf mijn banden plak!

1 opmerking:

  1. Ieder z'n vak. Groot gelijk dat je het hebt laten doen, waarom zou je alles zelf doen?
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.