zondag 16 juni 2019

Een zuinige energie-week!

Het was een erg zuinig week met weinig energieverbruik.

Mijn gebruik in de afgelopen week (week 24):

GAS ->   0,3 m3.
In week 23 gebruikte ik 0,3 m3.

STROOM ->  11  kWh
In week 23 gebruikte ik 14 kWh.

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €2,85
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

7 opmerkingen:

  1. Ik sta toch te kijken van jouw lage gasverbruik. Wij komen niet onder de 11m3 ondanks dat wij nu natuurlijk niet de verwarming aanhebben en ivm sporten en zwemmen ook niet veel thuis douchen. We koken ook niet op gas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is het mij niet duidelijk waarom je zo'n hoog gasverbruik hebt! Ik kook wel op gas!

      Verwijderen
  2. Volgens mij heeft mijn grote Nefit CV zo’n waterwarmhoudvat erin zitten, dus dat zal dan voor een deel het verbruik zorgen. Verder wordt er alsnog wel een paar keer per week thuis gedoucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die boiler verklaart inderdaad een flink deel van je gasverbruik!
      Mijn vorige CV-ketel had ook een boiler, niet zo groot, 10 liter, maar dat water werd wel dag en nacht heet gehouden. Dat kostte iedere week minstens 2 m3 gas, naar schatting ongeveer 110 m3 per jaar.
      Mijn huidige ketel heeft niet zo'n warmhoudvat.

      Verwijderen
    2. Dan zal ik wel een flink vat hebben. Misschien wel 30 of 40 liter. Ik kan het niet zien door de behuizing.

      Verwijderen
    3. Mijn CV had een mogelijkheid het constant op temperatuur houden van de boiler uit te schakelen en alleen na gebruik weer bijvulllen

      Verwijderen
    4. Is dat niet riskant ivm gevaar voor legionella?

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.