zondag 23 juni 2019

Energieverbruik in week 25

Het is lang licht en de temperaturen zijn prima voor een laag gasverbruik.

Mijn gebruik in de afgelopen week (week 25):

GAS ->   0,3 m3.
In week 24 gebruikte ik 0,3 m3.

STROOM ->  11  kWh
In week 24 gebruikte ik 11 kWh.

Dat betekent dat mijn verbruik in de afgelopen week precies hetzelfde is als in de week ervoor.  Een zuinige week dus!

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €2,85
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

Gebruik jij bij dit weer energieverslinders als airco's en ventilatoren?

3 opmerkingen:

  1. Jazeker de airco staat hier aan, in een bungalow met plat dak is het anders niet te harden. Iedereen in de straat heeft wel airco. En de energie komt bij ons uit de zonnepanelen, we wekken meer op dan we verbruiken. Dus ik maak me niet druk om een paar extra KW.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb uitgerekend dat een ventilator ongeveer een halve euro kost voor een hele dag aan staan. We hebben hem zelden de hele dag en nacht aan, maar op een tropische dag misschien wel. Maar ach, dan kost het dus een halve euro. Voor een hele dag en nacht. Dat is dan maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die airco aan! Lekker op de zonnepanelen, en door het hele huis deuren open om de koelte gelijkmatig te laten zijn! Ik kan op daltarief beter zelf verbruiken dan terug leveren aan het net!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.