zaterdag 20 juli 2019

Boodschappen in de afgelopen week

Het was een voorbeeldig  boodschappenweekje.
Ik ben deze week weer eens onder 35 euro gebleven, ondanks aankoop van 2 kg fruit, veel groenten en pindakaas met 100% pinda en verder niets.
Die twee potten pindakaas was overigens een foutje, het hadden er drie moeten zijn, dan kocht ik de 3e pot voor 1 euro. Niet slecht voor een pot pindakaas zonder toevoegingen! Misschien koop ik vanmiddag na de film nog weer 3 potten!
De borsteltjes voor tussen de tanden waren 50% afgeprijsd. Ik ben nu met deze  borsteltjes + tandenstokers fanatiek bezig. Eerst met de tandenstoker, dan het borsteltje en dan met de tandenborstel.

13 - 20  juli '19


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
500 gr wilde perziken (6 stuks)* AH 0,99
druiven 500 gr Lidl 1,29
abrikozen 1 kg Lidl 1,49
grof volkoren brood, 1 heel AH 1,43
2x pakken maïswafels* AH 0,94
2 potten pindakaas, 100% pinda* AH 3,50
havermout, 500 gr AH 0,50
2 harde broodjes AH 0,40
houmous, pikant Lidl 1,12
eieren Lidl 1,95
smeerkaas Lidl 0,92
chilibonen* Lidl 0,79
2 pakken volkoren bio pasta Lidl 1,78
gezeefde tomaten, pak Lidl 0,49
6 komkommers, ruim 2,5 kg* Lidl 2,00
2 aubergines, 700 gr* Lidl 1,00
uien, 1 kg* AH 1,32
bos wortelen* AH 0,99
bos radijs* AH 0,69
ijsbergsla, krop AH 0,89
echte Griekse feta, 80% schapen- en 20% geitenmelk, 2 pakken* AH 3,59
yoghurt, 1 liter halfvol AH 0,81
Snacks/ hapjes    
olijven zonder pit Lidl 0,65
amandelen, 200 gr AH 2,12
Dranken    
sojadrink, 2 liter AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     33,41
Diversen    
zegels AH 1,90
interdentale borsteltjes, extra fijn AH 1,55
TOTAAL DIVERSEN   3,45
TOTAAL   36,86

9 opmerkingen:

  1. Zes komkommers! Wat véél, wat doe je daarmee?
    Wel heel goedkoop overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 1 komkommer weggegeven en mijn kleindochter lust heel graag komkommer. We hebben samen afgelopen woensdag een halve komkommer gegeten. Van een komkommer maak ik komkommersalade. Raspen met een grove rasp en dan een beetje yogonaise en wat sambal er door. Heel lekker pittig!
      Er liggen nu nog 3 komkommers in mijn keuken ;-) Die heb ik gisteren gekocht, de andere 3 al eerder.

      Verwijderen
  2. Ik eet graag augurken en als de pot leeg is, snij ik een komkommer in stukken en die doe ik in het nat, na paar dagen is het heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, wat een goed idee. Ik vind het elke keer weer zonde als ik het nat weggooi. Ik ga het vandaag nog uitproberen. Ik eet vanavond de laatste augurken uit een pot op en er ligt hier nog een komkommer.

      Verwijderen
    2. Kan ook met courgette en rauwe uien.

      Verwijderen
    3. Het nat kan je ook gebruiken als salade dressing. Zonde om weg te gooien. Bij ons gaat het altijd gewoon op uiteindelijk, het blijft lang goed in de koelkast.

      Verwijderen
    4. Dat gebeurt hier ook. Lekker met een beetje mosterd en een lepel yoghurt er in.

      Verwijderen
    5. Het zuurzoete vocht waarin je de augurken koopt.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.