maandag 1 juli 2019

Waarom wordt mijn reactie niet direct zichtbaar?

Sinds half april zijn reacties op dit blog niet direct zichtbaar.
Voor die tijd was het zo dat reacties op de eerste dag van publicatie wel direct automatisch geplaatst werden.
Ik ben er mee opgehouden om twee redenen:

- Ik was half april op vakantie en had geen tijd om steeds te kijken of trollen iets geplaatst hadden of dat er gespammed was.
- Na mijn vakantie vond ik goedkeuren van reacties toch wel een heel goed idee om onzinnige reacties of rare reclame te voorkomen.

Dan vraag je je misschien af, welke reacties komen er hier binnen?
- aanbiedingen voor dubieuze leningen
- godsdienstige getuigenissen
- getuigenissen over wonderen 
- teksten in een taal die ik niet kan lezen, Thais (??),  Russisch, Arabisch
- trollen die op een nare manier tegen anderen of tegen mij tekeer gaan
- vreemde, onzinnige reacties die helemaal niets van doen hebben met mijn tekst
- contactadvertenties van dames die heren eens lekker gaan verwennen
- reacties met een extreme politieke achtergrond

Reacties van trollen worden niet geplaatst (maar deze poppen zijn wel schattig)
Dit weblog heeft gemiddeld ruim 50.000 pageviews per dag.  Het aantal reacties dat niet geplaatst wordt is, als je dat vergelijkt met dit aantal pageviews, heel klein. Soms zijn het 2 of 3 rare reacties op een dag, maar soms zijn het er meer. Daarom heb ik besloten alle reacties eerst te lezen en indien OK, ze te plaatsen.
Soms slipt er wel eens een tekst doorheen, dan heb ik de tekst half gelezen en zit het venijn in de staart. Zo'n reactie verwijder ik later alsnog.

Dan denk jij misschien: ik mag toch reageren zoals ik wil? Jazeker, reageren mag en reacties zijn welkom, maar het is mijn blog en als ik vind dat een reactie niet OK is, dan is dat mijn beslissing.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het een goed besluit. En zeker die spam en trollen zijn vreselijk irritant. Daarnaast is het jouw blog, dus jij mag het beslissen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die trollen hebben mij destijds ook doen besluiten om er iets aan te doen en het werkt. Goed dat jij er ook toe overgaat, het is hoogst irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het als lezer ook wel prettig dat de ergste 'onzin' weg is voordat ik kom kijken. En het is sowieso verstandig om te modereren want je kunt als blogger in sommige gevallen juridisch aansprakelijk zijn voor de inhoud van reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het wel fijn dat je dat doet. Reclame kan ik goed negeren, maar een trol wil ik nog weleens een sneer geven. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk dat je dat doet! Als lezer vind ik het ook fijn om geen rare dingen te hoeven lezen.

    Met vriendelijke groet,

    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef je gelijk, vooral als je veel onzinnige trollenreacties krijgt. Jouw blog, jouw regels.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Negatief reageren bestempeld je dus als zijnde een trol.


    Nou, erg transparant bent u niet.


    Afina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag best een negatieve reactie geven, daarmee ben je niet automatisch een trol. Ik bedoel dat ik geen onzinnige of kwetsende reacties wil.
      Is dat niet transparant genoeg?

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.