zaterdag 13 juni 2020

De boodschappen van week 24

In de afgelopen week bleef ik ruim binnen het budget van 35 euro voor mij als alleenstaande.
Ik koop de laatste tijd weinig fruit. 
Toen ik nog werkte was ik beter in fruit eten. Iedere werkdag nam ik 2 stuks fruit mee en daardoor zat de dagelijkse routine van 2 stuks fruit beter in mijn dagelijkse ritme dan nu. Ik zou weer wat meer fruit moeten eten, vind ik zelf.
Niet dat ik nu helemaal geen fruit eet, maar ik eet hooguit 1 portie per dag en soms dat niet eens.
Voornemen: meer fruit kopen!

Verder kocht ik potten met bonenschotels: Mexicaans en bonenschotel voor Chili con carne. Grote potten met wel 2 porties. Normaal €2,65 per pot, nu €1,25. Lekker gemakkelijk en ook in combinatie met wraps of tortillachips een lekker en redelijk gezond maaltje zonder dat ik daar nu veel aan hoef te doen. Een beetje sla en reepjes rauwe paprika er bij en klaar is Kees Aaf!

 6-13 juni 20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
wilde perziken* AH 1,83
kaas* AH 2,74
halvarine AH 0,68
4 potten met bonenschotel à 700 gram* AH 5,00
tortilla chips (bij de bonenschotel) AH 0,66
sla AH 0,58
radijs AH 0,65
bosui AH 0,59
cherry tomaten AH 0,69
aubergine AH 0,79
bospeen AH 1,35
2 blikjes tonijn MSC* AH 1,99
citroensap, flesje AH 0,43
mayolijn, 2 potten* AH 2,02
mosterd, pot AH 1,05
Snacks/ hapjes
2 rollen biscuit* AH 2,00
chocolade AH 0,97
amandelen AH 1,49
Dranken
sojadrink, 2 liter AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 27,27
Diversen
TOTAAL 27,27

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat de wilde perzikken en nectarines er weer zijn, is mij favoritte fruit.
    Ik begin de dag met 2 stuks, dat heb ik overgehouden van het dieet Methode Montignac en ook de leefstijl Fit for Life adviseert dat. Meestal is dat ook mijn hele ontbijt en eet ik pas bij de lunch weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak vaak fruitsalade, zet het in een grote bak in de koelkast. Lekker als ontbijt en als tussendoortje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fruit zit heel erg vol met suikers. Sommige voedingswetenschappers vinden 2 stuks fruit per dag helemaal niet noodzakelijk. Je kunt beter een wortel of een stuk paprika eten! Groenten zorgen ook voor vitamines en vezels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig mag je ook best nog wel iets eten wat je lekker vindt.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.