vrijdag 19 juni 2020

Pssst! Wil je terugkomen? Wij hebben een leuk aanbod!

Van de week kreeg ik een telefoontje van Essent, de energieleverancier waar ik in 2014/2015 klant was.

Aantrekkelijke aanbieding

Of ik opnieuw klant wilde worden, ze hadden een aantrekkelijke aanbieding.
Ik was heel kort door de bocht en zei dat ik geen belangstelling had. Het aanbod heb ik niet afgewacht.

Schadepost 265 euro bij overstap

Ik heb het eens even nagekeken, ik ontvang na afloop van het huidige contract dat loopt tot november 2020 een cashback van €165,- en als ik eerder overstap, dan krijg ik die cashback niet. Daarnaast moet ik voor stroom en voor gas 50 euro boete betalen als ik voor het einde van het contract overstap naar een andere leverancier. In totaal dus 100 euro boete.

Mijn verbruik

In de afgelopen 12 maanden verbruikte ik 392,2 m3 gas en 650 kWh stroom. Als ik dat verbruik invoer op een vergelijkingssite, dan kom ik bij de goedkoopste leverancier uit op  €268,34 voor levering van gas en stroom (groene stroom uit Nederland ), met alle bijkomende kosten.

Aantrekkelijk aanbod? 

Ik denk dat dit aanbod tegen zou vallen!

8 opmerkingen:

  1. Neem je zowel gas als elektra af van één aanbieder? Essent levert mij gas en Vattenvall elektra. Ik wil naar een aanbieder voor beide, maar op de vergelijkingssites loop ik dan steeds vast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen idee hoe je weer eenzelfde aanbieder kunt krijgen! Misschien weten lezers dat?

      Verwijderen
    2. je kunt dan overstappen als beide contracten zijn afgelopen. Dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan. Ik moest wel voor elektriciteit iets langer blijven bij mijn vorige aanbieder maar dat is geen probleem.

      Verwijderen
    3. Ik ben nu overgestapt naar een aanbieder. Volgend jaar kan ik op zoek gaan naar een overstap die me meer korting oplevert.

      Verwijderen
  2. Dat is een flinke schadepost inderdaad! Overstappen lijkt me dan niet snel financieel voordelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Luister juist wel wat ze mij kunnen aanbieden en geef dan aan dat ik er nu nog niet op in ga, maar bel maar in ... terug. Als je aanbod dan nog steeds zo scherp is al je nu stelt. En voor ex-klanten willen ze best ver gaan. En sommige energiemaatschappijen kopen die 50 euro boete per soort energie ook nog af. Onderhandelen. En weten wat er kan. Door af te kappen weet je niks. En dat is jammer voor je onderhandelingspositie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een vorige leverancier van mij wilde de boetes overnemen en had ook een mooie cashback. Nu de energieprijzen gedaald zijn en je nu waarschijnlijk minder per m3 en kWh betaalt dan bij je huidige leverancier, was het misschien best een leuk aanbod geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn ook overgestapt....onderdeel van de aanbieding was dat ze de overstap kosten/ boetes betalen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.