zondag 7 juni 2020

Stroom- gas- en waterverbruik in week 23

Weekverbruik

Iedere week noteer ik mijn gasverbruik en schrijf ik daar wekelijks een blogje over. Niet voor iedereen interessant, maar voor mensen die volop bezig zijn met zuinig stoken en een laag stroomverbruik een aardig onderwerp.

Mijn gebruik in de afgelopen  week (week 23):

GAS ->  3,8  m3.
In week 22 gebruikte ik 2,3  m3.

STROOM ->   11  kWh
In week 22 gebruikte ik 12 kWh.

WATER -> 10 m3 (in 6 maanden)
Het was 6 maanden geleden dat ik mijn watermeter aflas om de stand door te geven aan het waterleidingbedrijf en omdat ik van de week over zuinig met water in de tuin schreef, bedacht ik dat ik wel wel even kon kijken wat de stand was. Ik doe dat eigenlijk nooit, alleen maar 1x per jaar, maar dus deze keer ook in juni.
Mijn waterverbruik is hoger dan de afgelopen jaren. Mijn verbruiksjaar loopt van begin december tot begin december en dit waren de verbruiksgetallen voor de afgelopen jaren:
2015 - 16 m3
2016 - 15 m3
2017 - 16 m3
2018 - 17 m3
2019 - 18 m3
Dat mijn waterverbruik nu dit jaar waarschijnlijk op tenminste 20 m3 uitkomt, heeft 2 redenen:
  • ik ben vanaf februari '19  met pensioen, dus geen wc gebruik meer op mijn werk, want ik werk niet meer (en daarom was mijn waterverbruik in 2015 t/m 2018 zo laag)
  • de coronacrisis - ik ga alleen maar thuis naar de WC en douche ook alleen maar thuis.

Kosten voor gas en stroom

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €5,34
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.