zaterdag 23 januari 2021

Boodschappen in de afgelopen week

De derde week van de veggiechallenge. In de afgelopen week kocht ik weer vis, maar verder alleen plantaardige producten, geen kaas of zo.
Ik heb besloten om voortaan geen roggebrood meer te kopen. Roggebrood vind ik namelijk alleen maar lekker met kaas en niet met ander beleg. Omdat ik minder kaas wil eten, eigenlijk maar zelden meer, is het kopen van roggebrood niet een goed idee. Dus voortaan geen roggebrood meer.

Aankopen
Ik heb vegan broodsmeersel gekocht, voor wat variatie op brood. Ondanks aanbieding is het spul wel erg duur. Dus ik weet niet of ik het een volgende keer weer koop, misschien moet ik maar eens wat aan het kokkerellen voor broodsmeersels.

Ik kocht veel sojamelk en veel oploskoffie, voorlopig heb ik weer ruim voldoende voorraad. Die koffie was 2 halen, 1 betalen. Dat vind ik wel de moeite waard. Datzelfde gold voor de sojaproducten die ik bij de Coop kocht. Ook alles 2 voor de prijs van 1. Ook de reuzenbonen waren 2 voor de prijs van 1. Ik vind veel peulvruchten niet zo lekker, deze witte bonen vind ik wel heel smakelijk!

En je denkt misschien: 1 appel? Eet je niet meer fruit? Twee weken geleden kocht ik 20 sinaasappels, 1 kg diepvriesfruit, 2 kakivruchten en 4 appels. Daar was nog flink wat van over, niet van de appels, maar de rest wel. Vandaar!

16 -23 jan'21


*=aanbieding, @=afgeprijsd GTA= geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding    
appel AH 0,43
vegan broodsmeersel, 2 potten* AH 4,48
volkoren brood AH 1,39
halvarine AH 0,69
houmous @ Coop 1,00
 2 blikken tomatenpuree à 140 gram Coop 0,98
focaccia, 2 stuks* AH 1,00
tomatenblokjes AH 0,90
500 gr. spruiten* AH 0,99
witte reuzenbonen, 2 blikken* AH 1,49
verse knoflook AH 0,67
broccoli, 283 gram* AH 0,50
sardines, blikje AH 1,15
makreel AH 3,04
2 bekers soja kwark met extra proteïne* Coop
1,99
Snacks/ hapjes     0
Dranken    
2 flessen limonadesiroop, suikervrij* AH 2,75
2 x 200 gr huismerk oploskoffie* AH 2,89
4 liter sojamelk, A-merk* Coop 2,78
3 liter sojamelk AH 2,64
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     31,76
Diversen    
batterijen AH 6,99
TOTAAL   38,75

6 opmerkingen:

  1. Je kunt bijv. van knolselderij heerlijk broodsmeersel maken. Wat ik vaker doe: als ik een restje van de warme maaltijd overhoud, dat pureren (of niet) en dat op brood. En vaak is dat zó lekker dat ik er expres nog eens een variatie op maak voor op brood. Overigens ben ik al helemaal afgehaakt bij de veggiechalenge; ik eet nog steeds zo af en toe vlees (en dat wilde ik ook, niet zoveel veranderd dus, alleen ben ik me niet MEER bewust geworden - en dat vind ik wel jammer...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wissel de kaas af met suiker op roggebrood, leerde dat van mn grootouders die ook uit Groningen kwamen
    (ik weet het, suiker wordt niet aangeraden, maar die paar plakjes per jaar...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn grootouders aten vaak keukenstroop (en roomboter) op roggebrood. Dat vind ik redelijk lekker en waarschijnlijk wat betreft koolhydraten vergelijkbaar, maar vanwege de koolhydraten (en ook de vetten in de roomboter) kies ik daar toch niet voor. Ik heb besloten het roggebrood uit mijn menu te schrappen.

      Verwijderen
  3. Zie veel batterijen langskomen.
    Deze zijn beter voor het milieu als ze oplaadbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt ontzettend leuk wat je allemaal onderneemt en ook nog eens met ons deelt. Geweldig. Duidelijk uitgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.