zaterdag 2 januari 2021

De boodschappen in de laatste week van het oude jaar

In de allerlaatste week van 2020 ging ik toch nog 2x naar de supermarkt, dat wilde ik eigenlijk niet doen, maar toch deed ik het. Dat kwam omdat ik de eerste keer de olijven en de goudrenetten vergeten was.
De goudrenetten waren goedkoop, want in de aanbieding en ik vind de appel als handappel heerlijk.
Een deel van de olijven had ik gepland voor oudejaarsavond, maar dan moet je ze wel aanschaffen natuurlijk, en niet vergeten!
Zo kwam het, dat ik behalve op maandag, nóg een keer in de supermarkt stond!
Ik gaf in totaal eigenlijk weinig uit, ik zat ruim 10 euro onder mijn weekbudget voor voeding en drinken.
Het is voor het eerst dat ik verse cranberry's kocht. Mijn oma had vroeger heel veel potten met ingemaakte cranberry's in haar kelder staan en daar mocht ik een enkele keer wel eens van proeven. Een goede herinnering. Verse zijn nogal zuur, las ik op internet. Ik heb een handje vol gepureerd met de staafmixer en er vloeibare zoetstof en plantaardige kwark bij gedaan. Toen was het een lekker toetje! Dus dat ga ik de komende dagen weer doen!

26 dec'20 t/m 1 jan'21


*=aanbieding, @=afgeprijsd GTA= geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding    
goudrenetten 1196 gr. * AH 1,54
verse cranberry's, 340 gram @ AH 1,94
cottage cheese AH 0,57
6 krentenbollen AH 1,29
3 stuks gerookte haring* AH 1,96
2 stuks zoute haring * @ AH 0,90
2 puntpaprika's* AH 0,99
400 gram pastinaak @ AH 0,99
gember, 84 gr AH 0,83
wokolie, 500 ml
AH 3,49
Snacks/ hapjes    
kop soep AH 1,20
olijven, vers, 3 doosjes* AH 5,00
blauwaderkaas, 182 gr @ AH 1,30
Dranken    
250 gr filterkoffie GTA AH 1,50
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     23,50
Diversen    
TOTAAL   23,50

6 opmerkingen:

  1. Een mooi lijstje! Ik zie nog wel veel dierlijke producten, maar dat zal wel komen omdat je toen nog niet besloten had om mee te doen aan die challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of je het had begrepen, maar de veggiechallenge is absoluut niet per se alleen maar plantaardig.
      Je kunt hem doen omdat je minder vlees wilt eten (flexitarisch).
      Of omdat je geen vlees meer wilt eten (vegetarisch).
      Of omdat je helemaal geen plantaardige producten (vegan) wilt eten.

      Ik bungel (ik geloof net als Aaf) een beetje op het randje tussen vegetarisch en veganistisch en ik heb nog geen plannen om dat te veranderen. Maar ietsje meer plantaardig vind ik wel leuk.
      Ik heb me vooral ingeschreven omdat ik graag nieuwe recepten en tips wil lezen over vegan eten.

      Verwijderen
  2. Ik lees je berichtje altijd even voor ik zelf er op uit ga voor boodschappen. Maar het is me al vaker opgevallen: aanbiedingen bij AH zijn regiogebonden. Zo waren hier de gerookte haringen NIET in de aanbieding, jammer, want daar kreeg ik me toch een zin in, nadat ik ze in jouw lijst zag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een persoonlijke aanbieding, uit de aanbiedingsbox!

      Verwijderen
    2. Ah, ik heb een anonieme bonuskaart - dat is tenminste de bedoeling - dus die aanbiedingen krijg ik niet....

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.