zaterdag 30 januari 2021

Mijn uitgaven aan boodschappen in de afgelopen week

In de afgelopen week gaf ik weinig uit. Ik bleef ruim onder mijn budget van 35 euro voor voeding en drinken. Dit weekend ga ik in de aanbieding 4 kg sinaasappels kopen bij de AH, maar die staan nog niet op dit lijstje. 

Ook nu bleef ik dus weer ruim onder mijn budget. Dat maakte mij nieuwsgierig naar het gemiddelde van dit jaar.
Gemiddelde uitgaven per week aan voeding en drinken in dit jaar: €21,53. Dat is €3,06 per dag. Dat lage gemiddelde heeft ook te maken met mijn "vriezeropruiming", ik heb alle in het oude jaar ingevroren maaltijden opgebruikt en verder gebruikte ik spinazie, sperziebonen en vleesvervangers uit de diepvries.
Zo kun je gemakkelijk weinig uitgeven en tegelijk de vriezer opruimen. Nieuwe in te vriezen maaltijden ga ik voorzien van een datum en inhoud, zodat het duidelijk wat de inhoud is en wanneer ik die ingevroren heb.

23 - 30 jan'21


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
2 peren* Coop 0,54
halvarine Lidl 0,75
houmous kerrie, 200 gr  @ Lidl 1,39
houmous pesto, 200 gr @ Lidl 0,90
komkommer Lidl 0,89
cherrytomaten, 250 gr Lidl 0,79
rucola Lidl 0,89
snackradijs Lidl 0,69
rode uien, 750 gram Lidl 0,65
gele uien,  5 kg* Lidl 1,99
gezeefde tomaten, 2x 0,5 liter* Lidl 1,38
2x makreelfilet in blik* Lidl 1,48
10 grote pitabroodjes* Lidl 0,99
kapperappeltjes, potje @ Lidl 0,69
kalamata olijven,  pot 200 gr.*  @  Lidl 1,25
groene paprika @ Coop 0,49
zilvervliesrijst, 2x 400 gram* Coop 0,75
Snacks/ hapjes    
Dranken    
2 pakken à 500 gram snelfilterkoffie Coop 4,99
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     21,50
Diversen    
TOTAAL   21,50




19 opmerkingen:

  1. Ik ben wel benieuwd naar de smaak van houmous pesto. Dus die ga ik ook eens een keertje kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zo'n lijstje altijd zo nietszeggend als er bijvoorbeeld niet een weekmenu naast staat. Samen denk ik dat ze voor meer inspiratie zorgen in termen van besparing of 'goedkoop' eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het proberen om er een weekmenu bij te produceren!
      Volgende week voor het eerst een weekmenu bij de boodschappen!

      Verwijderen
    2. Ik vind het boodschappenlijstje altijd wel leuk, maar vooral knap. Ik hou nogal van snaaien en jij hebt dat gewoon niet in huis:)

      Verwijderen
    3. Dat vind ik echt heel leuk en bied inderdaad inspiratie. Top!

      Verwijderen
    4. @Schrijver: stel je niet te veel voor van mijn weekmenu's! Ik kook vooral met wat er in huis is en zeker niet persé alleen met nieuw aangekochte voeding.

      Verwijderen
  3. Aaf, koop jij nou nooit een koekje, snoepje, chips of andere snaaierij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, in de afgelopen maanden helemaal nooit! Ik kocht 3 maanden geleden wat minireepjes en snoep voor Sint Maarten, maar die zijn nog niet op.
      Als je, zoals ik wilt afvallen en op je voeding let, dan koop je gewoon geen snaaierij.

      Verwijderen
    2. Knap hoor! Dat lukt mij helaas niet.

      Verwijderen
  4. Omdat ik de afgelopen weken thuis onderwijs heb gegeven aan mijn kleinkinderen heb ik, naast het fruit wat ze krijgen, ook gezorgd voor wat lekkers bij het drinken. Zowel 's morgens als 's middags.
    Omdat snaaien niet in mijn systeem zit, pak ik zelf eigenlijk nooit wat. Alleen bij de thee neem ik ook een koekje. Of twee eigenlijk. En een banaan voor de trek.
    Ik weet zeker Aaf, als dat snaaien uit je systeem raakt, je er niet meer naar taalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn verleden van jarenlange eetbuien en ook een jarenlange eetstoornis (een aantal decennia) ben ik daar helemaal niet zeker van.

      Verwijderen
  5. Vrijdag haalde ik de jumbo tijdschrift op bij de boodschappen.

    Er staat in dat 1 persoon 27 wc rollen per jaar gebruikt. Maar klopt dat ook? Weet jij het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ongeveer 1 rol per 2 weken zijn. Dat lijkt mij wat weinig! Ik denk dat ik ongeveer 1 rol per week gebruik.
      En jij? Heb jij enig idee van jouw verbruik?

      Verwijderen
    2. Beneden 1 rol per vier dagen en boven uiteraard veel minder, leeftijdsdingetje ‘s nachts naar de wc.
      Het zal wel een gemiddelde zijn. Mannen minder dan vrouwen.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.