In augustus dit jaar was ik overgestapt. De ingangsdatum van mijn contract zou 3 maanden na deze overstap zijn. Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik toen ben overgestapt en niet heel kort geleden, want de energieprijzen zijn in de tussentijd gigantisch gestegen. Ik zou bij overstap nu de hoofdprijs betalen, en ten tijde van de overstap viel het nog wel een beetje mee met die prijzen.
De ingangsdatum van het nieuwe contract zou 3 november zijn, maar ik hoorde helemaal niets van de oude leverancier, alleen dat binnenkort mijn overstapbonus van vorig jaar overgemaakt zou worden op mijn rekening. Dat riep bij mij de vraag op of het wel goed kwam met de overstap van dit jaar, want normaliter wordt de overstappremie met de eindafrekening (= in mijn geval gelijk aan jaarafrekening) verrekend en wordt het geld van de overstapbonus niet overgemaakt op mijn rekening.
Ik stuurde een whatsappje naar het bedrijf en ik kreeg voortdurend het bericht:
Tien berichten kreeg ik en 9 x antwoordde ik met: Graag antwoord |
Na verloop van tijd had ik er wel genoeg van. Ik had inmiddels uitgevonden dat ik niet tegelijkertijd klant van 2 bedrijven kon zijn. Dat had een lezer op mijn blog ook al gemeld. Dus ik dacht: het zal ook wel goed komen.
De dag na de ingangsdatum kreeg ik een mailtje van de nieuwe leverancier dat de levering per 3 november was ingegaan en 3 dagen na de ingangsdatum kreeg ik een mailtje van Greenchoice: "De levering van groene energie is gestopt".
"Als we je meterstanden nodig hebben, sturen we je per e-mail een verzoek. Zo hoef jij nergens over na te denken. Heb je een slimme meter? In dat geval worden je meterstanden automatisch uitgelezen.
Als je bent overgestapt, dan vraagt je nieuwe energieleverancier de meterstanden bij je op en stuurt de standen naar Greenchoice door.
We maken een eindnota voor je op, waarop je betalingen en energieverbruik van afgelopen periode worden verrekend."
Mijn verbruik was ongeveer 543 m3 gas en 631 kWh.
Dit is een schatting omdat ik bij de start de meterstanden niet genoteerd heb. Die noteer ik op zondag en 3 november 2020 was niet een zondag.
Ik heb aan voorschotten €544,- betaald en mijn welkomstbonus was €140,-
Ik ben benieuwd of ik nog geld terugkrijg of dat ik bij moet betalen!
Dat is weer prima geregeld. Ik vind het altijd weer een verademing als ik het dan weer allemaal zwart op wit heb. Goed gedaan.
BeantwoordenVerwijderenFijn dat het geregeld is.
BeantwoordenVerwijderenMooi.
BeantwoordenVerwijderenDe beginstanden staan als eindstanden vermeld op de eindafrekening van de leverancier die je voor november 2020 had.
BeantwoordenVerwijderenVerder kun je beginstanden ook vaak terugvinden in de digitale omgeving van de leverancier.