donderdag 10 maart 2022

Pakketje ontvangen?

Voor een verjaardag had ik afgelopen maandag online twee pakketjes besteld. 
Bij het bolle mannetje.
Ik kreeg een mailtje dat ze beiden op dinsdag door PostNL afgeleverd zouden worden. Rond vijf uur in de middag. En wat gebeurde? Ik kreeg er maar 1 en het andere kreeg ik niet. Het ontbrekende pakketje zou volgens de Track & Trace op hetzelfde moment afgeleverd zijn. Maar dat pakketje was er niet! Hoezo is het dan gescand als zijnde afgeleverd?
Ik stel me dan zo voor dat de veel te drukke PostNL medewerker beide pakketjes scant, vervolgens 1 per ongeluk teruglegt in de bus en met de andere naar mijn huis loopt en aanbiedt en het andere totaal vergeet. Zoiets moet het zijn, naar mijn idee.

Het is raar om op je scherm te lezen dat het pakketje afgeleverd zou zijn, terwijl je niets ontvangen hebt! Ik zocht vóór mijn huis, want het zou afgeleverd zijn. Ik keek op de stoep, ik keek bij de schuur, ik keek in mijn fietstas (mijn fiets stond nog buiten), ik keek in mijn grijze container, in mijn groene container, in mijn papiercontainer, maar nergens een pakketje!
Wel betalen, maar niet krijgen dus. Gelukkig had ik het pakketje niet direct nodig, maar ik vroeg me wel af: wat nu?
Ik had het nog nooit eerder meegemaakt dat iets afgeleverd zou zijn, terwijl het niet zo was. Hoe bewijs je dat je het pakketje inderdaad niet ontvangen hebt?
Ik dacht: de klant is koning, als het tenminste goed is en ik heb na een uurtje wachten online een klacht ingediend.
Gelukkig kreeg ik gistermorgen al een reactie. Er was een vervangend artikel voor mij geregeld en het zou op woensdag afgeleverd worden. Niet door PostNL, maar door een ander bedrijf.
Tot mijn tevredenheid ging dat goed en daar ben ik heel blij om. Ik heb niet vernomen wat er mis ging bij het eerste pakje en waarom het mis ging.
Waarschijnlijk is dat pakje retour gegaan naar het bedrijf.

13 opmerkingen:

  1. Het blauwe mannetje heeft net als de blauwe blokkendoos een heel goede klantenservice. Misschien is het de kleur want die koude blauwe heeft het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had hetzelfde met een bestelling van een flinke waarde stond zomaar op geleverd terwijl dat absoluut niet het geval was. Ik heb een camera systeem en er was niet eens een bezorger langsgeweest. Overigens werk ik thuis dus dat had ik zelf ook geconstateerd maar je gaat toch aan jezelf twijfelen soms. Ik heb via de website van het blauwe mannetje de leverancier benadert en die deed in eerste instantie niet veel tot ik na een paar dagen geduld een negatieve recensie plaatste. Het product is er nog steeds niet maar ze zitten het vrachtbedrijf nu wel achter de broek we zijn nu ruim een week voorbij de datum dat het als ‘geleverd’ in het systeem is gezet. Dat zou echt niet moeten kunnen naar mijn mening. Er zou ook altijd een bevestiging van ontvangst door de koper moeten zijn gegeven voor het die status krijgt. De pakketleveranciers hebben het natuurlijk ontzettend druk dus dat maakt dat ik er wel geduld mee heb maar iets moeten betalen wat je niet gekregen hebt voelt echt niet oké he 😳 Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaf, ik heb best goede ervaringen (met alle bezorgers, ook PostNL). Maar die laatste zit bij mij wel altijd fout met de timing. Ze komen volgens T&T tussen 2 en 4, kijk je later opnieuw dan komen ze tussen 7 en 9, maar ze zijn er dan om 5 uur, of het blijkt opeens verschoven te zijn naar de volgende dag. DHL en DPD, bijvoorbeeld, zijn veel secuurder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb juist hele goede ervaringen met PostNL! Dhl laat nogwel eens pakketjes bij de voordeur achter terwijl we hebben aangegeven dat we de pakjes daar niet achtergelaten willen hebben.
      Het hangt vast van de regio af en van de bezorgers, welke dienst het goed doet. Een goede bezorger is goud waard!

      Verwijderen
    2. Dit was de allereerste keer dat ik klachten had over PostNL. Het gaat eigenlijk altijd goed en over de andere bedrijven die postpakketten bezorgen heb ik al helemaal geen klachten.

      Verwijderen
  4. Ik vind het veel handiger om een afleverpunt te kiezen, Primera oid. Bovendien hoeft de bestelbus dan niet door de woonbuurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Simo, dat deed ik een week of wat geleden (ook bij PostNL). Ik woon in de stad en heb een half dozijn afleverpunten redelijk dichtbij -- en koos daar een van. En weet je... de bezorger dropte het pakje in een willekeurige supermarkt aan de andere kant van de stad. Ik was des duivels, moest er een half uur voor fietsen, maar ik zag geen andere oplossing. Dat nooit meer.

      Verwijderen
    2. O, dát is vervelend! Ik heb eigenlijk meestal wel goede ervaringen met zo'n punt - inderdaad, het scheelt verkeer in de woonwijk, uitstoot, het is (iets) milieuvriendelijker dan thuisbezorgen...

      Verwijderen
  5. Ik denk dat we maar een beetje coulance moeten hebben voor de meeste postbezorgers die tegenwoordig voor een schijntje binnen bijna onmogelijke regels moeten leveren. Ik heb gelukkig voornamelijk heel goede ervaringen met alle bezorgers (UPS, PostNL, DHL, instabox, etc) en het is uiteraard beroerd als iemand er een keer de kantjes van af loopt, maar over het algemeen wordt er hard gewerkt voor te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mee eens, ik zou zo'n baan ook niet graag willen hebben. En voor mij hoeft de bezorging ook ECHT niet direct de volgende dag... En weten wanneer ze precies komen is alleen handig als je thuis kunt of moet zijn - anders vind je het pakketje wel in de brievenbus....

      Verwijderen
  6. Ik koop zoveel mogelijk in de buurt van het dorp waar ik woon. Alle kleine(re), plaatselijke zaken hebben het erg moeilijk gehad en dat is een goede reden om voorlopig de online zaken over te slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige artikelen kunnen alleen online. De margarine en olie voor een MCT dieet is nergens anders te koop. Maar ik ben erg tevreden over de bezorger, nooit problemen. Ik heb hem met Kerst dan ook goed bedacht en daar was hij erg verrast door. Misschien krijgen ze niet veel.

      Verwijderen
    2. Inderdaad. Van sommige artikelen zou ik niet weten waar ik dit zou moeten kopen. En dan zou ik misschien heel veel winkels moeten bezoeken voordat ik eindelijk vond wat ik nodig had.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.