zaterdag 19 november 2022

De boodschappen zijn mooi binnen budget gebleven in de afgelopen week

In de afgelopen week kocht ik een verspilmijniet zak bij de AH. Dat leverde flink wat voordeel op. De zak met inhoud hadden een waarde van €4,28, maar ik betaalde 1 euro. In onderstaand lijstje vind je wat er in zat. De inhoud was nog prima. Grotendeels is het ook al opgegeten of klaargemaakt. Alleen de zoete aardappels liggen er nog. 
Het huzarenslaatje vormde met komkommer en borek een snel-klaar-maaltijd op een moment dat ik flink veel pijn had aan mijn ontstoken hoornvlies en ik totaal geen zin had om me bezig te houden met koken. Dat kan best eens voor een keertje. En het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met mijn oog.

Verder kocht ik wat met Geld Terug Acties (GTA). Dan koop je wat voor de volle prijs en vervolgens kun je hier geld terug vragen. In mijn geval kreeg ik €4,07 terug van de 3 artikelen in onderstaand lijstje.
Sojamelk. Vorige week kocht ik 5 liter melk en nu al weer 7 liter. Alles houdbaar. Ik neem wat voorraad in huis vanwege de winter. Dan kan ik als het glad is rustig een tijdje wat minder vaak boodschappen doen. Vandaar ook de mie en noedels. Ik heb nog potten en blikken met groenten, gedroogde peulvruchten en ingevroren vleesvervangers. Ik kan desnoods minstens een week zonder boodschappen! Niet dat ik denk dat die koude heel lang blijft hangen. Als er sneeuw valt, is die in het begin van de komende tijd ook al weer weg!

12 - 19 nov. '22

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
dadels BB AH 2,12
gedroogde pruimen BB AH 1,95
2x 200 gram stevige biologische crackers met olijfolie @ AH 3,37
halvarine AH 1,09
verspilmijniet zak AH 1,00
bananen VMN 248 gram AH  
zoete aardappels VMN 510 gram AH  
rode paprika VMN AH  
bloemkool, 1243 gram VMN AH  
bio spitskool, 1197 gram* Plus 1,19
2 komkommers* AH 1,50
rucola BB AH 0,75
uien, rood Lidl 0,99
157 gram trostomaat AH 0,53
radijs AH 0,69
surimistick AH 0,99
chinese mie AH 0,99
rijstnoedels Lidl 0,99
huzarenslaatje AH 0,77
2x pepitamix (amandelen, pompoenpitten en pinda's) Plus 2,58
4 seizoenen pepers 110 gram Plus 3,59
pittige sojasaus GTA AH 1,00
yoghurt met extra proteïnen, beker GTA AH 0,50
yoghurt, met extra proteïnen beker GTA AH 0,50
Snacks/ hapjes    
2 borek met spinazie BB   1,25
cashewnoten, 200 gr* Lidl 1,99
Dranken    
2 liter sojamelk AH 1,90
3 liter sojamelk Plus 2,85
2 liter sojamelk AH 1,90
TOTAAL   36,98

11 opmerkingen:

  1. De Verspil-Mij-Niet zakjes van de AH zijn vaak wel voordelig, soms zitten er ook producten in die ik niet gebruik.
    Het mooie van die Verspil-Mij-Niet zakjes is dat je ze kunt recyclen.
    Als je ze thuis voorzichtig openmaakt kun je ze later opnieuw gebruiken.
    Je kunt ze dan vullen met groente/fruit naar keuze en hoeft dan telkens maar €1,= af te rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is het een grapje van je, maar jouw "recyclen" van de Verspil-Mij-Niet zakjes heet in gewoon Nederlands frauderen.

      Verwijderen
    2. Ik begrijp de reactie van anoniem niet helemaal, maar ik zie geen fraude. Bij fraude kost het AH geld. Hier is sprake van hergebruiken. Ipv telkens een nieuw zakje. Ik neem ook wel gebruikte plastic zakjes mee naar de winkel om daar groente of fruit in te doen. Maar meestal vergeet ik het. Geartsje

      Verwijderen
    3. Ik lees in de reactie dat anoniem het label van Verspil-Mij-Niet opnieuw gebruikt en dus duurdere dingen koopt en die afrekent voor 1 euro per zakje, dat kost de AH wel degelijk geld.
      Op hergebruik van het zakje op zich is niets tegen, maar het heet fraude als je opnieuw het Verspil-Mij-Niet label er op plakt.

      Verwijderen
    4. Hergebruik van de zakjes is zeker heel goed maar betaal wel de normale prijs voor wat je er in doet en geef dat ook aan bij de kassa ,dit vind ik erg oneerlijk en zeker fraude
      Elisabeth

      Verwijderen
    5. Mijn interpretatie van de reactie is ook dat er sprake is van fraude. Niet de volle prijs betalen, maar doen alsof het een Verspil-mij-niet zak is in plaats van een herbruikbaar groente- en fruit-zakje. Die VMN sticker is niet bedoeld voor hergebruik. Alleen het zakje zelf. En ik neem zonder meer aan dat de man of vrouw die hier reageerde dit ook heel goed weet!

      Verwijderen
    6. Ik zie geen fraude. Dit is doodsimpel diefstal. Een misdrijf.

      Verwijderen
    7. @ Geldsnor: helemaal mee eens hoor, het is maar net wat voor woord je gebruikt. Het is in ieder geval heel fout en strafbaar!

      Verwijderen
    8. Ik snap sowieso niet dat iemand dit idee bedenkt, maar zeker ook nog eens uitvoert...
      Dat kan ik niet begrijpen.
      Hij/zij heeft vast geen idee dat als het wordt gezien je een boete en vaak ook einkelverbod krijgt?!?

      Verwijderen
  2. Bij AH kom ik zelden en heb er ook nog nooit verspilmenietjes gezien. Ook de Overblijvers nog niet gedaan, ze zitten op 8 km en ophaaltijd i ook ongunstig.
    Bij de lidl wel fijne dingen gevonden in de 25 of 50 cent bakken. Twee pakjes chorizoworstjes, 2 potten marmelade en pakjes om falafel te maken. Alles gedeeld met mijn zus die in de bijstand zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij AH moet je er vroeg bij zijn, wil je Verspil-Mij-Niet zakjes kopen, later op de ochtend zijn de zakjes op.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.