zondag 22 januari 2023

Is mijn hoortoestel al weer stuk?

Mijn linker hoortoestel deed niets meer. Het geluid werd helemaal niet meer versterkt, waardoor ik het net zo goed in de droogbox kon laten.
Al eerder was dit hoortoestel stuk, in november vorig jaar, 16 maanden na aankoop. Toen is het toestel gerepareerd.
En nu 2 maanden later al weer stuk? Dat kan toch niet?
Zou het slecht horen door een prop oorsmeer in mijn gehoorgang komen?
Het rechter toestel deed het nog wel en aangezien het gehoorverlies aan beide oren ongeveer even sterk is, valt dat te testen door het rechter toestel in het linker oor te doen. Het zit dan niet goed, maar je kunt wel testen of je daar dan wel beter mee hoort. En ja wel, daar hoorde ik veel beter mee!
Geen oorsmeerprop in de gehoorgang die het geluid verspert dus.
Zou ik er dan echt al weer mee naar de audicien moeten?
Er was nog één mogelijkheid over. Het zou kunnen dat het oorsmeerfilter finaal verstopt zat. Normaal gesproken moet je die filters ongeveer 1x per 2 maanden vervangen en het was 2 maanden geleden dat de filter bij de reparatie vernieuwd was.
Ik heb nog zat van die dingen op voorraad en ik ging er mee aan de slag.
En ja hoor! Met een nieuw filter hoorde ik weer prima! Ik heb meteen ook maar even het filter van het andere hoortoestel vervangen. Daar hoor ik geen verschil, dat zat waarschijnlijk niet verstopt.
Het is nieuw voor mij om al na 2 maanden een totaal verstopt filtertje te hebben! In onderstaand filmpje kun je zien hoe je het filter vervangt.




3 opmerkingen:

  1. Nou... daarvoor moet je goede ogen en een vaste hand hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. komt misschien door het zwemmen. duurt lang voor de gehoorgang echt droog is.overweeg eens om bij het zwemmen oordoppen te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Overtollig oorsmeer? Dagelijks oren reinigen met wattips.
    Meike

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.