zaterdag 6 mei 2023

Boodschappen 10% over budget

Als ik zie hoe hoog de prijzen zijn, is die 10% niet verwonderlijk. Het is eerder verwonderlijk dat ik tot nog toe vaak onder mijn budget van 40 euro per week bleef.

Over de boodschappen: De hagelslag koop ik voor dochters en kleinkinderen. Zelf eet ik er niet van, maar vooral dochters vinden het heel lekker om hier heerlijke, grote pure hagelslag van een A-merk te eten.

En al weer kocht ik bier! Als jong volwassene vond ik er niets aan, maar tegenwoordig vind ik het echt lekker. Een traktatie en lekkerder dan wijn. Gek hoe smaak kan veranderen! Ik ben niet van plan om per week kratjes vol te kopen, ik wil me beperken tot hooguit 1 flesje per week en daar van genieten. Alcohol is niet echt gezond, maar zo nu en dan een flesje moet kunnen!

29 apr - 6 mei 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
3 zakken à 200 gr. gedroogde zuidvruchten Lidl 5,07
reuzen krentenbollen, 4 stuks @ Plis 1,49
1/2 volkoren brood @ AH 0,58
hummus Plus 0,89
cottage cheese Plus 0,89
2 pakken hagelslag* AH 5,00
2 pakjes gerookte haring* AH 3,35
vegan smeerworst @ AH 1,65
vegan paté AH 1,76
vissticks vegan* Lidl 1,49
2 blikjes tonijn in olijfolie* AH 3,98
2 komkommers* AH 1,18
2 paprika's AH 1,58
450 gr diepvriesspinazie AH 0,59
450 gr diepvries sperziebonen AH 0,77
2 liter yoghurt * Plus 2,49
Snacks/ hapjes    
olijven met anjosvis Lidl 1,39
1 eislaatje Lidl 0,99
Dranken    
2 flessen limonadesiroop* AH 3,50
2 flesjes Belgisch bier* AH 1,38
4 liter sojamelk Lidl 3,56
1,5 liter water (noodvoorraad) Lidl 0,49
TOTAAL   44,07

2 opmerkingen:

  1. Hoe voelt dat eigenlijk om iedere week de boodschappen te delen en soort rekening te houden met reacties? Soms zie ik wel lekkere snack dingen erbij staan maar ik voel me vaak toch een hedonist als ik mijn boodschappen vergelijk met jouw boodschappen en dan weet ik dat ook mijn boodschappen nog weer meevallen in vergelijking met sommige andere mensen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je merkt heel goed dat de boodschappen duurder en duurder worden. Ik koop nu meer bij de Aldi dan voorheen en daar zijn de prijzen nog "netjes" enne nu we het over bier hebben :))) Ik heb het nooit gedronken maar nu drink ik het ook wel eens. Zou het de leeftijd zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.