Mijn tip van vandaag:
Controleer altijd de kassabon als je boodschappen doet.
Regelmatig gaat er iets fout,
- dan worden boodschappen die in de reclame zijn niet voor het juiste bedrag aangeslagen,
dit gebeurt me nog al eens, dan staan reclameartikelen kennelijk niet goed in de computer.
- of er staan meer artikelen aangeslagen dan je gekocht heb
een onervaren kassière wil nog wel eens per ongeluk een barcode 2x over de scanner halen.
- of, bij losse groeten of fruit, weet diegene die aan de kassa niet wat jij gekocht hebt en kiest de verkeerde code. Ook dit komt regelmatig voor, dan kan de medewerker bijvoorbeeld een koolrabi niet van een venkelknol onderscheiden.
- soms klopt de code op een artikel niet. Ooit kocht ik 5 bananen en die werden gescand voor 834 euro. Lees hier.
Nu is dat laatste natuurlijk zonder meer duidelijk. Bij de meeste fouten gaat het om veel kleinere bedragen en moet je echt even kijken voordat je de fout ontdekt.
Controleer jij je kassabon op fouten?
Bij zo'n tros ging het helemaal fout |
Vorige week nog: Druiven voor €1,- per bakje (handgeschreven kaart) Thuis keek ik op de kassabon. €2,- per bakje betaald. Teruggaan doe ik niet, maar de volgende keer kijk direct in de winkel even op de bon.
BeantwoordenVerwijderenVaak leg ik artikelen met een sticker 'afgeprijsd' apart van de andere boodschappen. Met het scannen geef ik meteen aan dat hier de afgeprijsde boodschappen liggen.
Overigens valt het me op dat het bij Lidl en Boni vaker mis gaat. Bij Plus nog nooit...
Hier gaat het 1 of 2 keer per jaar mis.. en dan voor nog geen euro. (En ik doe 2 keer per week "weekboodschappen" (vers en brood) want de vriezer en koelkast zijn te klein om een hele week te halen, en nee groter gaan we ze niet kopen. Daar is geen plek voor, ze zijn 4 jaar jong, ik haal 3 dagen boodschappen per keer (en vaak foefelen we een 4e en soms zelfs een 5e dag).
BeantwoordenVerwijderenIk zie zelden (of nooit) een fout op de kassabon. Ik haal tegelijk voor mijn zoon boodschappen, dus die split ik thuis weer. Fouten zouden me opvallen, want ik ben prijsbewust. Geartsje
BeantwoordenVerwijderenIk zie regelmatig een fout op de kassabon en dan vooral bij AH. Ik gebruik wel de zelfscan maar print altijd een hele bon uit. Wel altijd vervelend dat je dan in de rij moet staan bij de servicebalie waar vaker niet dan wel iemand staat of het erg druk is. Zie overigens (bij de scan) heel veel mensen achteloos alleen een strookje printen om het poortje te openen. Denk dat AH daar veel winst mee behaald. Misschien nog even een waarschuwing: Ik leende van de week mijn bonuskaart uit aan iemand naast mij en thuis kwam ik erachter dat degene 2.000 airmiles had ingewisseld voor Euro 10,00 korting. Misschien eigen schuld maar wie denkt daar nu over na? Ik kan het best missen maar daar gaat het niet om.
BeantwoordenVerwijderenWow Ilona, dat is nog eens een verdienmodel! Wat schaamteloos!
BeantwoordenVerwijderenIk gebruik altijd zelfscan en dan haal je de meeste fouten er wel uit.
Ik denk dat iedereen af en toe wel eens een product vergeet te scannen dus dat weegt misschien tegen elkaar op?
Laatst iets raars meegemaakt op dit vlak. Ik kocht koffie in de aanbieding, maar de korting werd bij de kassa niet verrekend. Hoop gezeur, naar de servicebalie en dat gebeurde 2 dagen later weer. (Is erg lekkere koffie van de Bio+).
BeantwoordenVerwijderenGisteren had ik weer nodig, geen aanbieding, maar bij de kassa werd er wél korting berekend!! Ik ga straks nog een keer!!!
Marijke.
Ik scan nooit zelf maar ga naar een gewone kassa, heb nooit in een supermarkt willen werken. Mijn bon kijk ik altijd goed na want sommige aanbiedingen zijn niet in de computer gezet. Dat gebeurt niet bij een speciale supermarkt maar bij iedere supermarkt waar ik kom (A.H , Plus, Coop, Lidl)
BeantwoordenVerwijderenThea
Ik gebruik de zelfscan tijdens het boodschappen doen, dan zie je meteen wat de prijs is. Yolanda
BeantwoordenVerwijderen