zaterdag 8 juli 2023

In de afgelopen week mijn budget overschreden

 Het kon natuurlijk ook niet zo doorgaan. Vorige week gaf ik €25,99 uit aan boodschappen en de week er voor €27,63. Deze week dus wat meer dan mijn alleenstaanden budget dat ik al weer lang geleden op 40 euro gezet heb. Dat budget is een richtlijn, soms geef ik meer uit en soms minder. Dat hangt af van aanbiedingen, van (uit) eten elders, van opmaken van (vriezer) voorraad etc.
Deze keer dus wat meer en misschien volgende week weer wat minder?
Op zich was de budgetoverschrijding in de afgelopen week miniem.
Waardoor gaf ik wat meer uit?
Ik kocht vrij veel vis (€8,56) en nogal wat kaas (cottage cheese, roomkaas en Goudse, in totaal €5,93) en vleesvervangers (6,76).
De tomaten en paprika's waren heel goedkoop. Ik kocht in totaal 1720 gram tomaten voor €1,34.

1 - 8 juli 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
1 kg wilde perziken* AH 2,49
cottage cheese AH 0,89
hummus AH 1,39
volkoren brood, heel * Lidl 0,89
kaas, 2x 100 gram* AH 4,19
gerookte zalm * AH 4,49
2 zoute haringen * @ AH 1,29
sardines in olie (blikje) Lidl 1,39
makreel in olie (blikje) Lidl 1,39
focaccia, 3x2 stuks* AH 4,00
*2 paprika's , groen en geel* AH 0,98
1 rode paprika* AH 0,49
trostomaten, 715 gr* AH 0,56
trostomaten, 1,005 kg* AH 0,78
2 bollen verse knoflook Lidl 1,38
1 room kaas AH 0,85
1 pot chicken tandori saus* AH 1,87
4 verpakkingen vleesvervanger* Lidl 6,76
1 liter yoghurt, bio Plus 1,39
1 blik zoete gecondenseerde kokosmelk (voor fudge) AH 2,69
Snacks/ hapjes    0,00
Dranken    
2x sojadrink Plus 1,78
TOTAAL   41,94

4 opmerkingen:

  1. Heb je nog groente over van vorige week? Ik zie in je lijstje alleen veel paprika en tomaat. Dit is geen kritiek, alleen nieuwsgierigheid:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, ik heb in de afgelopen week ook courgette, bospeen, uien en koolrabi gegeten.

      Verwijderen
    2. En ook nog diepvriesspinazie en sperzieboontjes uit een pot, maar die waren niet over van vorige week, die kocht ik langer geleden.

      Verwijderen
  2. Ziet er allemaal wel lekker uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.