zaterdag 2 december 2023

Mijn boodschappen in de afgelopen week en wat ik gebruikte van de voorraad.

Vooraf:
ik noteer hier geen horecabezoeken, aankopen van drogisterij-artikelen of kattenvoer, maar alleen aankopen van voeding en drinken.
Bij de snacks/hapjes staan aankopen voor mijn verjaardag volgende week. Ik ga weer fudge maken.  De rest van de verjaardagsaankopen komt volgende week op dit lijstje.

25 nov - 2 dec. 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
2 börek spinazie feta* AH 1,50
Goudse kaas, 243 gram BB @ AH 2,95
havermout* AH 0,99
1 heel volkoren brood AH 0,99
10 krentenbollen @ AH 1,42
2x 8 dunne crackers * AH 1,58
halvarine AH 1,07
2 zoute haringen BB AH 1,99
gerookte makreelfilet * AH 3,42
gerookte haring* AH 2,27
falafel AH 1,52
pesto BB AH 2,54
spruitjes @ * AH 0,64
1 kg winterwortelen* AH 1,29
2 x 1 liter yoghurt, bio AH 2,49
Snacks/ hapjes    
zoete gecondenseerde kokosmelk AH 2,89
rol biscuits AH 1,09
pure chocolade AH 1,29
Dranken    
zoetjes AH 0,99
2 liter sojamelk AH 1,60
oploskoffie AH 2,69
2 flessen limonadesiroop 0% suiker BB AH 3,69
TOTAAL   40,90

Dan de voorraad waar ik uit gebruikte:

25 nov - 2 dec. 23

  prijs per verpakking gebruikt
Voeding    
bio rode kool met appeltjes, zakje met 520 gr 1,49 1,49
vleesvervanger (vriezer) 1,49 1,49
Chinese mie 0,79 0,20
1 vriezermaaltijd    2,00
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken    
3 liter sojamelk 0,80 2,40
TOTAAL   7,58

 Dit is voorlopig de laatste keer  dat ik over de voorraad schrijf. Ik heb het nu 2 maanden over geschreven en ik ga er mee stoppen.  Ik heb inmiddels voldoende besef dat ik regelmatig mijn voorraad moet bekijken en zorgen dat de voorraad niet al te veel uitdijt en op to date blijft. Ik heb er nu weer voldoende mijn focus op. Dus ik ga door met eten uit de voorraad gebruiken, maar ik schrijf er niet meer over. 
Mocht ik op een dag te weinig voorraad hebben, dan kunnen jullie er op dit blog over lezen.

3 opmerkingen:

  1. Soms bekijk ik je boodschappenlijstje en wat mij opvalt is dat de vis, die je eet, veel zout bevat.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mens heeft ook zout nodig en dan is zout uit natuurlijke voedingsstoffen beter dan zout halen uit kunstmatige voedingsstoffen.
      Evelien

      Verwijderen
    2. Niet alles is ook in 1 week opgegaan. De gerookte haringen zijn nog niet aangebroken en de makreelfilet is nog niet helemaal op.
      Ik bedoel te zeggen: ik verdeel het over de week.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.