zondag 3 december 2023

Mijn stroom- en gasverbruik in de afgelopen week (week 48)

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 48?

GAS 19,3 m³
Ter vergelijking: in week 47 verbruikte ik 8,0 m³ gas.
Het was in de afgelopen week koud, ik heb geen cijfers, maar vermoedelijk een stuk kouder dan vorig jaar toen ik in week 48 slechts 12,8 m³ verbruikte.
Op zich is 19,3 m³ helemaal niet slecht,
in  2021 verbruikte ik 25,2 m³
in  2020 verbruikte ik 20,4 m³
in  2017 verbruikte ik 24,8 m³
in  2016 verbruikte ik 23,3 m³
Een record in mijn huidige woning was in 2010, toen ik in week 48 een verbazende 42 m³ verstookte!

STROOM
Ik kreeg geleverd: 12 kWh, verbruik eigen stroom van mijn zonnepanelen was in de afgelopen week  2,92 kWh, dat is in totaal 14,92 kWh in week 48.
In week 47 was de stroomlevering 12 kWh en in totaal verbruikte ik toen 16,4 kWh.

ZONNEPANELEN
Net als vorig jaar in november, leveren mijn zonnepanelen in deze tijd van het jaar maar erg weinig stroom.  Dat komt door de stand van de zon en de daglengte. Het scheelt echt enorm met de opbrengst in de zomer!
Vorig jaar in week 48 leverden mijn panelen 4,8 kWh
In de afgelopen week was de opbrengst 6,9 kWh
Ter vergelijking de opbrengst in week 24, toen mijn zonnepanelen 102,9 kWh opbrachten! En nog even voor de duidelijkheid: die 102,9 was een topweek, de beste week qua stroomproductie van 2023!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.