dinsdag 5 maart 2024

Waar komen jullie allemaal vandaan?

In mijn statistieken kan ik zien, dat mijn blog per dag meestal ruim 5000 tot soms wel 6000 pageviews heeft. Je kunt ook doorklikken naar kaartjes en overzichten van die views. Ik doe dat bijna nooit, maar de keren dat ik dit doe, sta ik steeds weer versteld van de aantallen pageviews uit het buitenland!


Overzicht van de afgelopen maand. K=1000
 
België en Nederland zijn wel logisch, maar de VS met 3.020 en Duitsland met 1040 pageviews? Soms komen er ook nogal wat Russen kijken, maar blijkbaar niet in de afgelopen maand.
Links zit een knop waarmee je mijn blog automatisch kunt vertalen.
Ook in het Fries als je dat zou willen.

Lees jij mijn blog ook vanuit het buitenland?
En lees je de tekst vertaald of in het Nederlands?

26 opmerkingen:

  1. hallo AAf, ik lees je blog al vanaf het begin. ik leed hem in Servie omdat ik daar woon en lees hem en vaak ook de reacties in het nederlands Voor mij is het lezen van blogs net zoiets als het lezen van colums in damesbladen. ik woon hier nu 17 jaar en in de eerste jaren las ik nog wel damesbladen of bladen van winkels maar sinds de laatste 10 jaar lees ik alleen nog maar blogs .Groetjes Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aaf, ik lees deze blog vanuit Tunesië. Wat leuk dat je zoveel internationale lezers hebt 😃

    Van dat vertalen wist ik niet eens! Maargoed, daar is mijn Arabisch sowieso (nog) niet goed genoeg voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees je blog vanuit Normandië. Heel lang al, ik herinner me niet hoe lang. Ik woon nu 9 jaar hier en volgens mij las ik je blog ook al toen ik nog in Nederland woonde. En nog steeds met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Aaf, ik lees je blog vanuit Turkije. Zijnde een Nederlandse in het Nederlands uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat er ook veel bots tussen zitten. Met name de Russen
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die pageviews zouden toch ook van in Rusland wonende Nederlanders kunnen komen? Nederlanders zitten sowieso overal in de wereld ;-)

      Verwijderen
    2. Dat kan. Maar waarschijnlijker is het dat geautomatiseerde zoekmachines langs komen snuffelen op zoek naar data die gebruikt kunnen worden om te hacken, te trollen, op te lichten of voor commerciële doeleinden.
      Dat gebeurt voortdurend eb vaak via servers die geregistreerd staan in een ver buitenland.

      Verwijderen
  6. En ik lees je blog uit Egypte. Ik ben Nederlandse. Door jouw blogs snap ik een beetje zaken in Nederland gaan en zijn geregeld. Ik geniet ervan, Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. woon al 50 jaar in duitsland. lees je graag. zo heerlijk nederlands. omaja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees je blog vanuit Nederland, meestal met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo vreemd zijn die reacties uit het buitenland niet. Door internet vallen grenzen weg? En juist mensen in het buitenland willen wel eens Nederlands lezen. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben een Nederlandse in België. Ik kom uit Groningen, en herken veel van de plaatsen die je noemt, altijd een plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees je blog vanuit Nederland maar wij verblijven een aantal maanden per jaar in Spanje. Dan lees ik je blog daar vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Aaf, ik lees je blog vanuit Griekenland. Jaren geleden moesten we behoorlijk zuiniger aan doen. Ik googelde wat en kwam zo op dit blog terecht. Hartelijke groet, Loudi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Om de hoek in de Hunze :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is inderdaad om de hoek! Als je wel eens zwemt in Kardinge of sport in Sportcity ben ik je vast wel eens tegengekomen ;-) Dat is ook om de hoek.

      Verwijderen
    2. Of kinderen hebt die net als mijn kinderen in de jaren '90 op basisschool Karrepad (eerder d'Ondersteen) zaten.

      Verwijderen
    3. Mijn kinderen zaten op Dom Helder Camara en zijn wat jonger ;) Nu 16 en 18.
      Ik heb je wel eens gezien in de AH aan de RW 16 denk ik :)

      Verwijderen
  14. Hallo Aaf, ik lees al jaren jouw blog, met veel plezier, vanuit Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik lees je blog vanuit de Achterhoek. 8 km verwijderd van de Duitse grens.
    Ben pas begonnen na mijn pensionering. En amuseer me vooral met de reacties. Heel veel anoniem. Dat verbaast me wel. Bang om voor hun mening uit te komen?
    Groet vanuit de mooie Achterhoek.
    Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik lees afwisselend uit Duitsland, Nederland en Spanje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik woon het grootste gedeelte van het jaar in Nederland maar de wintermaanden breng ik meestal in Australië, bij mijn kinderen, door.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees regelmatig je blog vanuit Nederland, echter de VPN verbinding die ik gebruik zal US aangeven. Verder lees ik je ook als ik voor mijn werk geregeld in het buitenland ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Aaf, ik woon in Sommelsdijk op het eiland Goeree-Overflakkee en lees graag je blogs. Groeten Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik lees in het Nederlands al ongeveer 10 jaar vanuit Tsjechië, leuk om te volgen hoe het nu in NL gaat. Heb in Maastricht en later in Amsterdam gestudeerd. Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Aaf, ik lees me uit Amerika vanaf Dec2016 daarvoor las ik vanuit Spanje. Ik ben Nederlandse en lees je graag!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.