zaterdag 8 juni 2024

Boven budget: mijn uitgaven voor eten en drinken in de afgelopen week

Deze keer heb ik door een aantal dure aankopen mijn budget overschreden. Vooral de fles olijfolie en het voorraadje tonijn in blik en ook een nieuwe voorraad noten maakten dat ik meer uitgaf dan normaal. Niet erg hoor, een volgende keer geef ik weer eens wat minder uit.
Tot nog toe kookte ik de afgelopen tijd met zonnebloemolie en koolzaadolie, maar voor salades en dergelijk en soms ook om te koken wilde ik toch graag weer echte olijfolie.

  1 - 8 juni 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
1300 gram bio sinaasappels (= 4 grote)* Lidl 1,39
3 wilde perziken* AH 0,73
400 gr aardbeien Markt 1,00
2x 1 hele tijger volkorenbrood* AH 2,20
2 pakjes extra oude Beemster kaas* Plus 3,99
schenkstroop Lidl 1,49
gele uien, 750 gram Lidl 1,29
rode uien, 750 gram Lidl 1,29
rucola, bio @ Lidl 0,62
850 gr witlof Markt 1,00
450 gram broccoli Markt 1,00
2x 2 focaccia* AH 3,00
vegan schnitzels, 2 pakjes* Lidl 2,98
tonijnmoot in olijfolie, 3 blikjes* AH 4,77
geitenkaas Lidl 1,99
woknoedels, 2 pakjes* Plus 2,19
olijfolie extra vergine, 0,75 liter* AH 8,77
Snacks/ hapjes    
pecannoten* Lidl 2,99
walnoten Lidl 2,75
Dranken    0,00
TOTAAL   45,44

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Aaf! Je zaterdagse boodschappenlijst lees ik altijd graag. Wat mij opvalt is dat in de loop van de jaren je eetpatroon veranderd is. Tegenwoordig zie ik veel meer lekkere dingen in je lijst vergeleken met vroeger. Klopt dat, of denk ik dat maar?
    Fijn weekend! Groeten uit Amersfoort.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klopt deels dat ik nu meer lekkere dingen koop. Geitenkaas en pecannoten bijvoorbeeld koop ik normaal gesproken nooit.
      Focaccia koop ik wel vaker en dat geldt ook voor walnoten en oude kaas. Oude kaas vermeld ik vaak op mijn lijstjes als kaas zonder verdere toelichting.

      Verwijderen
    2. Haha, een van de trollen in de afgelopen dagen schreef in een reactie dat ik volgens haar/hem alleen maar macrobiotische rotzooi at (en dat ik eigenlijk ook maar beter mijn kat kon opeten, veel beter dan die rotzooi).

      Misschien moet ik toch maar eens een blogje schrijven over macrobiotische voeding, want dat is toch wel iets heel anders dan de voeding die ik in de afgelopen 40 jaar kocht.

      Verwijderen
    3. Nu ik er nog eens over nadenk, denk ik dat hij/zij veganistische voeding bedoelde. Er is zeker een overlap tussen de macrobiotiek en veganistische voeding. En ik probeer in de afgelopen jaren inderdaad toch zeker 4 à 5 dagen per week veganistisch te eten.

      Verwijderen
  2. Wat me steeds meer opvalt is dat supermarkten duidelijk duurder zijn dan plekken op het platteland.voor 750 gram uien betaal je 1.29 zag ik.hier bij de aardappel/uienboer.80 eurocent per kilo,zowel voor div soorten aardappelen als div soorten uien.daarnaast vele andere zaken,olijfolie haal ik 1 x in de zoveel tijd bij een turkse winkel,deze week.7.49 voor een liter maar ook daar heb je veel duurdere olijfolie.ik sla vooral houdbare dingen in als ze echt de moeite waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naar je boodschappen kijk ik eigenlijk nooit. Wij eten niet vegan, zijn met twee personen en kijken bijna niet naar aanbiedingen. Door de weeks haal ik ze , op zaterdag gaat echtgenoot. En die haalt altijd teveel.
    Maar ik lees wel altijd even de reacties. En las de reactie van een trol die vertelde dat je je kat maar moest opeten. M.a.w. ze moet aandachtig de boodschappen bekijken, want ze weet dat jij kattenvoer koopt.
    Ondanks al dat getrol toch een fijn weekend.
    Groet vanuit de Achterhoek.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.