zaterdag 15 juni 2024

Mijn uitgaven voor voeding en drinken in de afgelopen week

Deze keer gaf ik, in tegenstelling tot de vorige week, maar weinig uit. Ik kocht veel fruit, en veel groenten en kaas, maar verder weinig.
De afkorting GTA staat voor geld terug actie. De pindakaas kostte in werkelijkheid €4,79.  Ik betaalde in de winkel €4,79, diende de bon in en kreeg geld teruggestort van Woolsocks.

  8 - 15 juni 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
bananen, 5 stuks @ AH 1,01
kersen, 500 gram* AH 2,79
300 gr. blauwe bessen, vers * @ AH 1,94
2 mango's * AH 1,99
2 bio citroenen* @ AH 0,64
pindakaas, A-merk GTA AH 1,00
kaas, belegen en extra belegen* Plus 6,12
cottage cheese AH 0,89
hummus AH 2,15
rode paprika, 2 stuks* AH 0,79
komkommers, 2 stuks* AH 1,00
cherry tomaten, 400 gram* Lidl 1,49
trostomaten, 460 gram* AH 0,45
2 courgettes * AH 1,00
2x potje vegan  pesto* Plus 2,79
bio yoghurt Plus 1,39
vloeibare zoetstof, 1 fles Kruidvat 1,99
Snacks/ hapjes    
2x borek met aubergine en kaas* AH 1,50
Dranken     0,00
TOTAAL   30,93

 

15 opmerkingen:

  1. Lekkere etenswaren , en gezond zoals meestal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de cashback bekeken . Ook zal ik kassabonnen opsturen uitproberen. Je hebt me aan het denken gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben niet vaak aanbiedingen die ik de moeite waard vind. Vaak producten die heel erg bewerkt zijn of heel veel suiker bevatten. Daarnaast zijn de AH en Plus die ik bezoek vrij klein, waardoor ze het aanbod van Woolsocks vaak niet in hun assortiment hebben. En dan sta ik weer eens in de winkel, op zoek naar producten die niet in die winkel zijn.

      Verwijderen
    2. Ik winkel ook graag in de buurt. Maar het zijn grotere winkels. Maar ook wil ik binnen een kwartier weg zijn. Ik betaal nog steeds aan de kassa, op een enkele keer na.

      Verwijderen
  3. Neem je nooit de oma's soep via Scoupy? De rode linzensoep vind ik echt heerlijk! Meestal 50% cashback. Dan is het wel te doen.
    Ik eet er 2 x van. Gr.Marij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het delen van de uitgaven! Ik vraag mij af hoe je hiervan kan leven. Waar smeer je bijvoorbeeld de pindakaas op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon, op een volkoren boterham! Ik heb op dit moment 1,5 hele broden in mijn vriezer liggen. Ik eet namelijk niet alleen voeding van dit lijstje, maar ook uit de (vriezer)voorraad.

      Verwijderen
  5. Altijd leuk weer om de boodschappen te lezen en de reacties erop. Ik heb vandaag eigenlijk even een vraag aan Aaf en ook aan de andere lezers van dit blog. Ik hoop dat Aaf het niet erg vindt.... Sinds een paar weken is er weer een campagne vanuit de overheid over de noodzaak van een noodpakket en voorbereid zijn op stroomuitval, rampen en oorlog. Nu heb ik het meeste wel in huis, ik weet nog hoe mijn grootouders dingen deden vroeger. Ik leef zuinig en ik lees al jaren allerlei blogs over zuinig leven, dingen zelf maken, eenvoudig leven etc. Ik weet niet of ik het 3 maanden overleef, maar een week of 3, dat moet lukken. Maar nu is mijn buurvrouw opeens in paniek over de hele situatie, ze weet niet waar ze moet beginnen. Ze kan/wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven en heeft er 3 dagen over gedaan om een simpele radio, die ook op batterijen kan, te kopen. Weet iemand Nederlandstalige blogs, die wel gaan over voorraad opbouwen, beetje zelfvoorzienend zijn, voorbereid zijn op onvoorziene omstandigheden, maar die wegblijven van de hele prepperbeweging. Meer gewoon verstandig ouderwets huishouden voeren. Want als zij de prepperdingen gaat lezen, raakt ze helemaal in paniek. Zelf lees ik ook graag de Engelstalige blogs Gdonna.com, Thebluebirdsarenestingonthefarm en DowntoEarth. Weet iemand vergelijkbare blogs in het Nederlands? De buurvrouw leest niet echt Engels. Alvast bedankt voor eventuele tips. Groetjes, Rina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor 3 maanden eten in huis halen? Dan heb je een flinke opslag nodig....Zeker als je voor 3mnd ook water wilt inslaan.
      Niet in die angst meegaan is denk ik het allerbelangrijkste!
      Een volle vriezer, wat rijst, misschien peulvruchten en potjes groente?
      Hou het simpel; wat kaarsen, warme kleding en dekens, extra medicatie, verzorgingprodukten. En ga terug naar de basis.
      Niemand kan voor lange tijd denk ik een voorraad opslaan.

      Verwijderen
    2. Ik probeer het ook zo luchtig mogelijk te houden, als ze weer bij mij aan de deur staat met haar vragen en zorgen. Ik kan die zorgen niet bij haar wegnemen, ik wil haar wel serieus nemen als persoon. Vandaar dat ik hoop op tips over blogs waar zij zelf steeds opnieuw de antwoorden op haar vragen kan lezen. Want nu heeft ze die radio,die op batterijen kan, dan eindelijk nu maakt ze zich zorgen over hoelang die radio het dan doet op die batterijen. En hoeveel batterijen ze dan in voorraad moet hebben en wat dat dan kost. Ik heb haar 4x gezegd, dat ze in geval van nood de radio dan alleen op het hele uur moet aanzetten voor het nieuws en dan weer uit moet zetten en dan gaan die batterijen echt dagen mee. Het zit handig zijn als ze ergens de antwoorden op haar vragen gewoon kan opzoeken en teruglezen, zovaak als nodig. Maar dan wel vanuit praktisch vrouwelijk huishoudelijk perspectief.

      Verwijderen
    3. Ergens begrijp ik haar wel.
      Het is net zo als; ke hebt voor 2 maanden eten, maar wat een noodsituatie 3 maanden duurt...
      Je kunt je nooit echt ergens 100% op voor bereiden, zeker niet op allerlei vlakken.
      Tuurlijk kun je haar zorgen niet wegnemen. Ze zijn ergens nog terecht ook.
      En wie zegt dat het echte nieuws allemaal klopt wat je tzt hoort?
      Laat jaar doen wat ze kan, hou het simpel.
      In nood ondergoed wassen is voldoende denk ik.

      Verwijderen
    4. Je hoeft niet voor drie maanden voorbereid te zijn hoor. Een paar dagen wordt geadviseerd. Deze link kan handig zijn voor je buurvrouw. https://www.denkvooruit.nl/bereid-je-voor/stel-je-noodpakket-samen

      Verwijderen
  6. Een noodpakket hebben is inderdaad verstandig, maar je kunt inderdaad gewoon niet alles voor zijn, je bent nooit 100% op alles voorbereid. Vanuit haar paniek blokkeert ze nu en kan ze niet meer zelf nadenken. Dan komt ze steeds bij mij aan de deur. En ik kan er dus weinig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergat nog te zeggen zorg voor een alternatief waar je je eten mee kunt warm maken.
      Campingkookpitje of een fondue brander. Je hoeft het niet groots aan te pakken. Als er geen gas of stroom is kan je wel je kop thee/koffie maken. In een koude periode zeer welkom.

      Verwijderen
    2. Staat ook op die site waar zij zo van in paniek raakt. Ze heeft de informatie wel, maar daardoor raakt ze nu compleet overweldigd. Ze heeft een stappenplan nodig, op schrift, steeds te raadplegen als de paniek toeslaat.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.