woensdag 17 juli 2024

Al weer 15 films gezien!

In mei dit jaar kreeg ik een filmabonnement voor 4 maanden cadeau van mijn dochters, een vervroegd moederdagcadeau. Heel leuk!
Mijn abonnement liet ik op 5 mei ingaan en het stopt dus op 4 september dit jaar.
De gereduceerde kostprijs was voor mijn dochters 59 euro en daarvoor kreeg ik 4 maanden filmplezier!

Ik heb eerder een aantal maanden een abonnement gehad. Volgens mij waren de 2 eerste abonnementen geen 4 maanden, zoals nu, maar 3 maanden.
In 2018 ging ik naar 15 films
In 2019 ging ik naar 17 films
In 2022 ging ik naar 38 (!) films
Nu, in 2024 tot nu toe 15, maar daar komen vast en zeker nog wel een aantal films bij, maar 38 films ga ik zeker niet halen.
Ik ging in 2022 naar films waar ik achteraf een beetje spijt van had. Niet echt de moeite waard. Films waarin veel gevochten werd bijvoorbeeld. Of films die oppervlakkig en lollig waren. Nu lees ik eerst een aantal recensies om te zien of het wat voor mij is. Dergelijke films kijk ik ook niet als ze op tv zijn.

Gisteravond ging ik naar de 15e film tijdens dit abonnement.
Niet alle films zijn helemaal gratis, maar de vrijwel allemaal wel. De films waar bijbetaling voor nodig is, zijn 50+ films. Daarin zit een pauze, waarin je gratis koffie/thee en een muffin aangeboden krijgt. Waarschijnlijk betaal je dan die €2,50 voor de versnaperingen. Het wonderlijke is wel, dat deze 50+ films altijd overdag zijn en dat een los kaartje relatief goedkoop is, ik meen me te herinneren dat dit €9,50 kostte.

En dan vraag je je misschien af: is het nog wel leuk als je zo vaak naar de film gaat? Geniet je er dan nog wel van?
Jazeker wel! Ik vind het erg leuk om naar de film te gaan.
Wel is het zo dat ik dan na dat abonnement van 4 maanden voorlopig genoeg films gezien heb. Dan is het wel even klaar!

5 opmerkingen:

  1. Heb jij als filmliefhebber ook een streamingdienst,of ga je liever naar de bioscoop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, daar doe ik niet aan. Na een periode met een abonnement kijk ik alleen films op tv.

      Verwijderen
  2. Leuk dat je er zo’n plezier van hebt.
    Zelf heb ik een bloedhekel aan de bioscoop, meestal val ik in slaap……
    Betty MP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de meeste films ga ik 's middags naar de bioscoop. Dat vind ik ook qua reizen prettiger dan 's avonds.
      In slaap vallen kan ik ook, meestal na het avondeten. Dan gebeurt het me vaak dat ik tijdens de film of documentaire op tv in slaap val!

      Verwijderen
  3. Ik hoop dat je le foret et l amour of iets overslaat, zo beklemmend, ik was er een dag naar van!

    BeantwoordenVerwijderen