maandag 22 juli 2024

Een bijzondere hoofdrolspeelster

In de film Thelma is de hoofdrolspeelster, June Squibb 93 jaar oud, in werkelijkheid is ze nog een jaar ouder, 94 jaar!
Het is een grappige actiecomedie over een hoogbejaarde dame, gespeeld door Squibb die door een frauduleus telefoontje geld afhandig wordt gemaakt. De fraudeur belt haar op en doet alsof hij haar kleinzoon is en hij in moeilijkheden is. Ze moet zo snel mogelijk geld sturen naar een bepaald postbusadres.
Later komt ze er achter dat ze opgelicht is en ze besluit het geld weer terug te halen nadat de politie aangeeft niets te kunnen doen. Samen met een vriend doorkruisen ze op een luxe tweepersoons scootmobiel Los Angeles. En het lukt om die 10.000 dollar te achterhalen en terug te krijgen.

Het gaat over ouderen en technologie, en over vrijheid als je op leeftijd bent. Familie wil eigenlijk niet dat de hoofdpersoon zelfstandig woont. Ze moet meer zorg krijgen volgens hen, maar Thelma heeft daar helemaal geen zin in, ze wil niet ingeperkt worden.
Ik vond het een erg leuke film!
Geweldig dat deze vrouw op haar leeftijd nog een hoofdrol in een film speelt.


8 opmerkingen:

  1. Het was haar eerste hoofdrol en van haar tegenspeler zijn laatste. Hij is kort na de opnamen overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zaG de aankondiging; het leek mij ook een boeiende film!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga/zou jij als hoogbejaarde ook nog een hoofdrol spelen in een film Aaf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, zeker niet. Geen ambitie in die richting.
      June Squibb heeft vanaf 1951 opgetreden als zanger en danser. En in 1985 ontving ze haar 1e prijs als acteur. Ze had alleen nog nooit een hoofdrol in een film gespeeld.

      Verwijderen
    2. Dan toch superleuk als dat op je 90e nog gebeurt. Geeft ons allemaal weer hoop

      Verwijderen
    3. Zelf heb ik wat film betreft geen ambitie maar vind het geweldig dat zij op die leeftijd nog een hoofdrol speelt.
      Thea

      Verwijderen
    4. Aaf ik kon niet meer reageren op je blog van gisteren, vandaar doe ik het hier maar:https://www.tagtik.nl/nl/nieuws/samenleving/van-ranst-geeft-toe-dat-hij-pers-manipuleerde.html

      Verwijderen
  4. Lijkt me een interessante film met een passende actrice in die rol.

    BeantwoordenVerwijderen