zondag 16 november 2008

al te grote vrekkerigheid de kop ingedrukt!

16/11/2008 – al te grote vrekkerigheid de kop ingedrukt!

Soms ben ik erg vrekkerig, vooral bij zaken die niet zichtbaar zijn voor de buitenwereld. In gebruik van bijvoorbeeld ondergoed ben ik een echte vrek. Ik gebruik ze jarenlang. Een deel van mijn hemden vertoont op allerlei plaatsen grote gaten. Ook slips zijn verwassen en sommige vertonen gaten. Zo nu en dan kijk ik eens kritisch naar mijn ondergoed en bedenk: daar wil ik nog niet dood mee gevonden worden. Er is één maar: oude hemden zijn heerlijk zacht en dragen zo lekker. Toch nog maar weer een wasbeurt en een nieuwe ronde? Met nette kleren er overheen zie je er helemaal niets van. Een aantal hemden valt van ellende bijna uit elkaar. Ze doen mij denken aan een schilderij van Jopie Huisman.
(overigens is het Jopie Huismanmuseum een geweldig museum, prachtige schilderijen hebben ze daar)

Gisteren heb ik mijzelf tot de orde geroepen. Voor 71 euro zijn 4 sets nieuw ondergoed aangeschaft. Vier hemden en vier onderbroeken. Mooie hemden met kant, bij elkaar passende setjes. Ik wil helemaal niet het ziekenhuis in, maar met de nieuwe aanwinsten zou het kunnen zonder dat het schaamrood mij op de kaken komt. Ik heb het oude ondergoed nog niet weggegooid. De hemden zijn te gebruiken als poetslap, voor schoenen poetsen of zo.

5 opmerkingen:

  1. Versleten kleding gaat de kleding container in.
    Alleen slipjes draag ik nog een keer daarna knip ik ze kapot en gebruik ik het als poetslap.
    Daarna gooi ik ze weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle kleding die versleten is gaat in de kleding container.

      Maar slipjes draag ik nog een keer op vakantie en dan knip en scheur ik er gaten in en gaat het weg.

      Dit om te verkomen dat ze per ongeluk weer terug mee gaan.
      En thuis heb je dan weer nieuwe onderbroeken en dat scheeld weer in je koffer.

      Verwijderen
  2. Ik ben overgestapt van boxers naar slipjes.
    Deze slipjes zitten veel beter dan de boxers.
    Ik heb ook alle boxers kapot geknipt en weggegooid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oude slipjes kun je ook gebruiken op vakantie om het daarna weg te gooien dat scheelt weer mee terug nemen na het dragen van het oude ondergoed knip ik het wel stuk of als er al gaten in zaten trek ik het broekje kapot

      Verwijderen
  3. Ik heb ook wel eens oude onderbroeken slipjes en boxers nog een keer gedragen op vakantie. Daarna heb ik het ondergoed kapot geknipt en weggegooid of soms gebruik ik het nog als
    poetslap . Dan knip ik voor en achter stuk zodat ik twee lapjes heb om mee te poetsen.

    BeantwoordenVerwijderen