vrijdag 14 november 2008

Slimme truc


14/11/2008 - Slimme truc

Ik heb een aanbod gekregen van de woningcorporatie die eerst mijn woning verhuurde. Vrijwel alle woningen hier zijn ruim 15 jaar geleden aan huurders verkocht. Het aanbod van de corporatie is als volgt: ze willen mijn woning terugkopen. Ik hoef dus niet bang te zijn dat mijn huis onverkoopbaar is als ik een andere woning wil kopen. Maar, en dit is het addertje onder het gras, dan moet ik een nieuwbouwwoning van deze woningcorporatie kopen. De corporatie bouwt ook allerlei typen woningen voor de verkoop. Dus daar zou ik dan 1 van moeten kopen. Ik vind het een heel slimme oplossing voor het feit dat de woningmarkt aan het verslechteren is. Hun nieuwbouwwoningen voor de verkoopmarkt dreigen onverkoopbaar te worden, dus bieden ze oude huurders aan om de voormalige woningen van de corporatie terug te kopen. Volgens mij zijn er ook nog steeds woningen in de straat en in de buurt die nog verhuurd worden. Niet iedereen had destijds de financiele mogelijkheden om de huurwoning die men huurde te kopen. De nieuw aangekochte voormalige huurwoningen kunnen ook gewoon weer op de huurmarkt gebracht worden en de corporatie verkoopt zijn dure nieuwbouw woningen. Heel slim!
Ik ga niet op het aanbod in, ik woon hier nog maar net, dus waarom zou ik al weer willen verhuizen?

Ken jij dit fenomeen ook? Deze corporatie is vast niet de enige die met dit lumineuze idee gekomen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.