dinsdag 4 november 2008

Eigen bijdrage

04/11/2008 - Eigen bijdrage
Volgens Nu.nl is de eigen bijdrage voor de zorgverzekering in vier jaar tijd meer dan verdubbeld. Vooral de chronisch zieken, mensen met een handicap en ouderen zijn hiervan de dupe. Deze mensen hebben toch vaak al een lager inkomen dan gezonde, jongere mensen. Mensen die in een instelling wonen, betalen voor hun verblijf tot 61% van hun bruto inkomen. Volgens het onderzoek zijn de lasten niet goed verdeeld over de bevolking en moeten chronisch zieken, mensen met een handicap en ouderen onevenredig bijdragen. Ik roep al jaren dat ik het erg raar vind dat ik als chronisch zieke meer moet betalen, terwijl ik er niet een baantje bij kan nemen om mijn inkomen aan te vullen. Ondertussen ging mijn no-claim volledig in rook op en moet ik ook een volledige eigen bijdrage betalen. De no-claim en de eigen bijdrage zijn bedacht om het gebruik van de zorg zo klein mogelijk te maken. Als je chronisch ziek of gehandicapt bent, kom je er niet onderuit om zorg te gebruiken. Het is gewoon niet eerlijk dat chronisch zieken en gehandicapten zo afgeknepen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.