dinsdag 25 november 2008

Kooplust

25/11/2008 - Kooplust

Als je net als ik al een tijdje een weblog bijhoudt en regelmatig meeleest bij andere consuminderaars, dan zou je de indruk kunnen krijgen dat heel Nederland de hand flink op de knip houdt en dat "iedereen" vrolijk aan het consuminderen is. Ik ga uit van mijn eigen belevingswereld en meen al snel dat anderen ook zo bezig zijn. Nou, niets is minder waar. Ik heb in de afgelopen week inkopen gedaan voor sinterklaas, gewoon, bescheiden, en leuke en vooral nuttige cadeaus aangeschaft. Als je dan ziet wat andere mensen kopen en met hoeveel spullen ze afgeladen rondlopen! Ze bezwijken er zo ongeveer onder! Volgens de media wordt er meer gekocht dan ooit, en dat zou best eens kunnen. En dan met kerst nog een keer vermoed ik. Het is vast heel goed voor de economie, maar ik sta elk jaar weer met verbazing te kijken naar de stoeten winkelende mensen! Hoe is het mogelijk dat al die mensen zo veel kopen. Ik heb eigenlijk een hekel aan winkelen. Ik word al snel doodmoe van dat gedrentel en gedoe. Dan wil ik wel weer naar huis of lekker ergens een kop koffie drinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.