vrijdag 24 juli 2009

Lekkere aardappelsalade

24/07/2009
Gisteren was ik in de Aldi en had al haast de aardappelsalade gekocht. Ik bedacht me ineens dat ik die ook heel goed zelf kan maken. Dat heb ik gisteravond dan ook gedaan. Nodig:
800 gram niet kruimige aardappels
3 eieren
1 eetlepel mayonaise
2 à 3 3 eetlepels azijn
bekertje crème fraîche
bosje bieslook (eigen tuin)
2 glazig gebakken uien
mosterd, zout en peper naar smaak
Schil de aardappels, snijd ze in kleine stukjes en kook ze gaar. Laat de aardappels afkoelen. Kook de eieren en snijd ze fijn. Snijd de bieslook fijn. Meng alle ingrediënten door elkaar.
Je kunt aan deze basis nog van alles toevoegen: verse (hütten)kaas, spekjes, zalm.
Lekker bij een salade of op brood!
Dochter vond het heerlijk, maar iets te flauw naar haar smaak. Ik mag niet veel zout hebben, dus ik had geen zout toegevoegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.