dinsdag 4 september 2012

Boodschappen week 35

Toch nog een duur weekje, de afgelopen week. Ik heb bij de toko 2 kg kikkererwten en een half pond peperkorrels gekocht. Samen goed voor zo'n 10 euro. Dan gaat het natuurlijk wel snel met mijn budget. Met die kikkererwten en peper kan ik weer maanden vooruit. De peper gaat in de pepermolens. Ik heb er twee en ze zijn volop in gebruik. Relatief zijn de peperkorrels uit de toko een stuk goedkoper dan de peperkorrels die in de supermarkt te koop zijn, daar is de hoeveelheid per verpakking een stuk kleiner. Ik ben op termijn goedkoper uit, maar op dit moment was het wel een flinke investering. Hetzelfde geldt voor de kikkererwten. 2 kg droge kikkererwten staat gelijk aan wel 4 kg gare kikkererwten. Als ik (24 uur voorgeweekte) kikkererwten kook, doe ik dat in de snelkookpan, dat scheelt gas. Vervolgens gaan ze in de geïmproviseerde hooikist. Ik gebruik een deel van de gekookte erwten en ik vries een aantal porties in. Ontdooien doe ik in de koelkast.
Ook de wijn die ik gehamsterd heb, de druiven, tortillas met sausjes en chorizo waren goed voor een flinke uitgave. Het meeste is gewoon ter aanvulling van de voorraad.
Wat de guacamole en tacosaus betreft: je kunt zulke sausen ook zelf maken, dat doe ik ook meestal, zeker de tacosaus. Maar voor als ik snel wil is het wel eens gemakkelijk. Wat hielp bij de beslissing, was dat ze nu voor de helft van de prijs waren.

Week 35  27 augustus - 3 september 2012
*=aanbieding    @=afgeprijsd   $ hamster WAAR PRIJS
druiven, 4x 500 gr $ AH 3,98
minneola's, 6 stuks* C1000 1,00
bananen, 5 stuks AH 1,00
avocado, 2x $ AH 0,99
knäckebröd, 2 pakken* C1000 1,00
melk, 6 liter AH 2,64
achterham, 2x 150 gram $ AH 2,09
dieethalvarine AH 0,64
prei, 800 gr* AH 0,49
tomaten, * 3 stuks AH 0,38
uien, 2 kg AH 1,39
komkommer * AH 0,39
knoflook, biologisch AH 0,99
broccoli* AH 0,74
gedroogde tomaten op olie Xenos 1,50
chorizo, 2x $ AH 2,33
knakworstjes, 2 blikken* C1000 1,00
kikkererwten, 2 kg toko 4,99
tofu, 2x 500 gr toko 2,30
zwarte peperkorrels, 250 gr toko 4,95
aardappelen, 2,5 kg* C1000 1,00
tortillas 2 x 8 $ AH 1,89
guacamole en tacosaus $ AH 1,84
wijn, 2 flessen $ AH 4,99
zoute koekjes, 2 pakken* C1000 1,00
TOTAAL week 35   45,51

De hamsteracties zijn toch wel heel aanlokkelijk!
Gisteren kocht ik artikelen die ik anders niet zou kopen: kaas, jong belegen nu voor €3,55 per kg. Dat is goedkoper dan de Euroshopper variant die ik anders altijd koop. Mmm, ik ben gek op kaas, ik ben er groot en sterk van geworden. Mijn opa van vaderskant, mijn vader en mijn moeder en mijn schoonvader werkten bij de zuivelfabriek en kochten als werknemer goedkope kaas. Er was altijd veel kaas in huis, zowel bij mijn grootouders, mijn ouders als bij mijn schoonouders. Kilo's gingen er per week door. Altijd 2e keus kaas, kaas met scheuren, kaas met boorgaten. Helemaal geen probleem, we sneden de slechte stukken er af en er bleef veel heerlijke kaas over.
En verder kocht ik gisteren noodles (raar woord eigenlijk, noedels zou ik zeggen) voor de helft van de prijs. Vooral jongste dochter vindt het heerlijk om bij lekkere trek een portie klaar te maken. Ik koop ze anders bijna nooit, maar voor de helft van de prijs is dat heel goed te doen en kan ik dochter lekker verwennen.
Ook kocht ik veel pakken kattenvoer voor de kat van oudste. Die kat (én haar vrouwtje natuurlijk) woont hier sinds bijna een jaar en houdt heel veel van het voer dat nu maar de helft kost. Je snapt dat daar flink wat van ingekocht wordt, voldoende voor de periode tot aan de volgende hamsterweken in februari volgend jaar.

1 opmerking:

  1. Het blijft leuk om andermans boodschappenlijstje te zien! Ik gebruik bijvoorbeeld nooit peper. Maar op de acties a la twee halen, 1 betalen ben ik ook dol!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.